هشدار برای نرم افزار تلگرام

آیا برنامه تلگرام نسخه فارسی دارد ؟؟؟

همیشه کاربران بایستی مواظب هرگونه سوءاستفاده در محیط اینترنت باشند.

در دنیای مجازی برنامه های بسیاری وجود دارند که از اسم یک برنامه واقعی و معروف سواستفاده میکنند و ممکن است قصد تخریب فرهنگی یا دزدی و کلاهبرداری داشته باشند.

 

این روزها پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و متاسفانه برخی افراد هم ناآگاهانه به آن دامن میزنند مبنی بر برنامه فارسی تلگرام

 

متن پیام به این شرح است :

آیا میدونستی که برنامه تلگرام با زبان فارسی نیز وجود داره؟

کاملا رایگانه و دقیقا شبیه تلگرام اصلی است ولی با زبان فارسی

درضمن با اینترنت ایران سازگاری بهتری داره و برخی از مشکلات قطع و وصل شدن و یا دانلود نشدن فیلم ها و عکس ها نیز در برنامه تلگرام فارسی برطرف شده.

از همه مهمتر اینکه برنامه تلگرام فارسی با تلگرام اصلی هیچ تداخلی نداره و می تونی هر دو رو کنار هم نصب کنی پس به راحتی می تونی روی یه گوشی دوتا خط متصل به تلگرام داشته باشی.

این برنامه در شرکت تلگرام ثبت شده (شماره ثبت ۲۸۳۹۹) پس اصلا جایی برای نگرانی نیست، برای اطمینان بیشتر میتوانید با شرکت تلگرام تماس بگیرید.

 

نرم افزار تلگرام، یک اپلیکیشن جهت ارسال پیام است و میتوان با این برنامه ، اقدام به دریافت و البته ارسال پیام های صوتی، تصویری و متن و انواع فایل نمود.

این نرم افزار پوشش امنیتی خوبی دارد .

 

شرکت تلگرام برای اینکه برنامه نویسان بتوانند از این نرم افزار برای ارتقا سطح برنامه های خود استفاده کنند ، کدهای برنامه تلگرام را در سایت خود قرار داده است.

 

 

حال سوال اینجاست که آیا این نرم افزار تلگرام واقعی است؟

 

افراد باید بدانند که هیچگاه برای یک برنامه با زبان های مختلف نرم افزار جداگانه نوشته نمیشود بلکه امکان چند زبانه بودن برای آن تعریف میشود

متقلبان با ثبت غیر رسمی و جعلی در مارکت های پربازدید ایرانی به انتشار آن اقدام میکنند و پس از نصب این برنامه های جعلی ابزار سواستفاده بدست آنها می افتد

 

در اینجا جالب است که مروری داشته باشیم به سطح دسترسی در دو نرم افزار تلگرام :

 

 

 

سطوح دسترسی برنامه رسمی تلگرام:

 

خواندن تماس ها ، خواندن وضعیت GPS ،ضبط صدا ,خواندن مخاطبین ، اضافه کردن – حذف کردن و ساختن حساب کاربری و تعیین رمز عبور ، تغییر تا حذف اطلاعات کارت حافظه گرفتن فیلم و عکس ، دریافت اطلاعات از اینترنت ، نظارت بر وضعیت شبکه شروع به کار در لحظه روشن شدن گوشی ، دسترسی کامل به شبکه دریافت اس ام اس ، ویرایش و خواندن مخاطبین ، کنترل ویبره ، جلوگیری از خاموش شدن گوشی ، پیدا کردن حساب کاربری در گوشی ، خواندن سرویس های گوگل ، خواندن اطلاعات کارت حافظه.

 

و اما سطح دسترسی در برنامه فارسی تلگرام :

 

اجرا شدن در هنگام راه‌اندازی ، خواندن وضعیت تلفن و شناسه ترسیم روی برنامه‌های دیگر ، کنترل لرزش ، ایجاد حساب‌ها و تنظیم گذرواژ‌ه‌ها ، خواندن تنظیمات همگام‌سازی ، تغییر وضعیت همگام‌سازی بین فعال و غیرفعال ، خواندن کارت تماس ، افزودن یا حذف حساب‌ها ، اصلاح مخاطبین شما ، خواندن مخاطبین شما

یافتن حساب‌ها در دستگاه دوربین ، خواندن کارت حافظه ، تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه ، ممانعت از به خواب رفتن دستگاه ، دریافت پیام‌های نوشتاری ، مشاهده اتصالات Wi-Fi ، مشاهده اتصالات شبکه ، ضبط صدا ، دسترسی کامل به اینترنت موقعیت مکانی دقیق (مبتنی بر GPS و شبکه )موقعیت مکانی تقریبی (مبتنی بر شبکه) ،

دسترسی سرویس بر بستر وب گوگل

persianfox.messenger.permission.C2D_MESSAGEpersianfox.messenger.permission.MAPS_RECEIVE

دریافت اطلاعات از اینترنت

 

جالب تر اینجاست که جدای از دسترسی های درخواست شده که کاملا دور از منطق میباشد ، دروغ بزرگ تری که منتشر میشود ، ارایه شماره ثبت برنامه در سایت تلگرام است که  درصورت کلیک روی لینک مربوطه در می‌یابید که یک سایت ایرانی که انجمنی است که طرفداران چندانی هم ندارد.

بنا بر توصیه متخصصین همیشه باید برای پیشگیری از سواستفاده های احتمالی فقط و فقط از نرم افزار های رسمی و اصلی استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *