کاشت مو FIT – FUT – FUE ترکیبی

 

کاشت مو :  FIT – FUT – FUE ترکیبی

هر شخصی در حدود سن ۱۶ سالگی ۳۵۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰ تار مو در ناحییه سر خود دارد که تعداد آن غیر قابل افزایش می باشد ، لیکن امکان از دست دادن واحدهای فولیکویی در طی زندگی بدلیل بیماری های مختلف وجود دارد شایع ترین آنها ریزش موی آندروژنیک یا مردانه می باشد و در برخی موارد منجر به طاسی می گردد.

حال سوال اینجاست که در صورت ایجاد طاسی، چه باید کرد . روش های کاشت مو کدامند و هرکدام چه مزیتی و چه عوارضی دارند.

 در اینجا به روشهای مختلف کاشت مو میپردازیم

◄  کاشت مو به روش  FUT  :

در این روش ابتدا یک نوار از پوست پشت سر برداشته می شود که البته نحوه برداشت و مکان و سطح برداشته شده بسیار حایز اهمیت می باشد .

سپس این نوار پوستی به قطعات کوچکتر تقسیم شده و در نهایت زیر میکروسکوپ مخصوص به واحد های فولیکولی تقسیم میشود، هر واحد فولیکولی ممکن است یک الی چهار تار مو داشته باشد سپس این واحد های فولیکولی در ناحیه مورد نظر کاشته می شوند

مزایای کاشت مو به روشFUT  :

      نیازی به تراشیدن مو قبل از عمل کاشت مو نمی باشد و مزیت آن اینست که واحد های فولیکولی کاشته شده در روش FUT  بسیار سالم هستند و کاشت موی موفقیت آمیزتری خواهند داشت این روش برای کسانیکه بانک موی ضعیفی دارند بسیار مناسب تر است . هیچ وقت یه پزشک حرفه ای از FUT دست بر نمیدارد و اصلا کاشت حرفه ای یعنی FUT

عوارض کاشت مو به روش FUT :

اغلب عوارض این متد کاشت مو بدلیل جوشگاه محل برداشتن نوار پوستی میباشد که در صورت مهارت پزشک به حداقل خود می رسد . گاه در اثر برداشتن نوارهای بسیار پهن بیمار دچار کشیدگی در ناحیه گردن می شود.

bnn11

روش کاشت مو  FIT  یا FUE :

در این روش به وسیله وسایل خاصی هر واحد فولیکولیی بطور جداگانه از بافت اطراف خود جدا می شود و بیرون کشیده می شود لذا این روش نیازی به جراحی وبرش در ناحیه پشت سر ندارد.

سپس فولیکول های خارج شده بر روی نواحی مورد نظر کاشته می شوند.

معایب کاشت مو به روش FIT

در درجه ی اول نیاز به کوتاه کردن موهای پشت سر دارد و مدت عمل نیز طولانی تر میباشد ،اما مهمترین ایراد این روش ریسک زیاد بابت آسیب به فولیکول ها هنگام برداشت می باشد که بسیار وابسته به مهارت تیم کاشت میباشد . FIT فقط در حد یک روش کمکی هست و نتایج ضعیفی دارد ، در بهترین مراکز دنیا حداقل ۱۵ درصد از گرفتهای کاشته شده به روش FIT رشد نمیکنند. حساسیت و شدت این نگرانی در استفاده از FIT در کاشت جلوی سر و خط رویش است .

کاشت مو به روش ترکیبی :

در این روش کاشت مو با ترکیب هردو متد کاشت مو یعنی FUT  و  FIT  میتوان به تراکم بالاتری دست یافت .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *