چند توصیه کارآمد برای کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم

چند توصیه کارآمد برای کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • فقط برای یک بازی، برنامه ریزی کنید

2

 

وقتی که شما اضافه وزن زیاد دارید، این به معنای آن است که؛ بازی بازی ادامه داری است. پس باید خود رابرای این بازی آماده کنید. یک بازی بلند مدت که در مدت انجام آن شما تغییراتی را در بدن خود مشاهده خواهید کرد و البته با سختی هایی هم مواجه خواهید شد. تنها باید این موضوع را بپذیرید و با خود کنار بیایید. “این کار را برای سلامتی بدن و زیبایی اندام خود انجام می دهید.”

پس از آن؛ متخصصان تغذیه و کاهش وزن، نظرات و توصیه هایشان را برای کم کردن کالری مورد استفاده روزانه به شما ارائه می دهند. توصیه هایی در مورد چگونگی مواجه شدن با گرسنگی، انجام نرمش های روزانه و… برخی روش ها با سعی و مداومت حاصل شده و برخی با غافلگیر شدن شما به دست می آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • صبحانه را تمام و کمال بخوریدبه گفته دکتر دومینیکا روبین، مدیریت مرکز تخصصی تحقیقات مدیریت وزن واشنگتن؛ برای سوزاندن هر 350 -400 کیلوکالری حدود 25 گرم پروتئین لازم است.

 

افرادی که وعده غذایی صبگاهی را بیشتر و مغذی تر می خورند، وعده ها / میان وعده های غذایی شب را کمتر خورده راحت تر وزن کم می کنند.برخی مطالعات در زمینه کاهش وزن نشان می دهند وقتی روزتان را با خوردن مقدار پروتئین بالا آغاز می کنید (به ویژه غذای گرم) مواد جامد احساس سیری بیشتری را به وجود می آورند.

  • آلبوم عکس غذا

 

 

4

 

 

 

به گفته دکتر سوزان آلبرس (روانپزشک)؛ ما حافظه بسیار ضعیفی در مورد آنچه که می خوریم داریم. از عذاهایی که می خورید هر روز عکس بگیرید. قبل از اینکه وعده غذایی بعدی را تهیه کنید به این تصاویر نگاهی بیاندازید. این کار باعث می شود مقدار کالری را که مصرف کرده اید را به خاطرتان بیاورد، تا بتوانید برای وعده غذایی بعدی تصمیم بهتری بگیرید.

 

 

  • یخچال منزل را دوباره بچینید

 

5

 

 

دکتر آلبرس(روانپزشک)معتقد است؛ مواد غذایی یخچال و قفسه هایی را که برای نگهداری مواد غذایی اختصاص داده اید را با مواد غذایی سلامت و کمتر فرآوری شده بچینید. این تغییر بزرگی در مسیر کاهش وزن و تناسب اندام به شمار میرود.

سیزیجات تازه و میوه ها را در یخچال در معرض دید مستقیم خود قراردهید و مواد فراوری شده را در قفسه ها نگهداری کنید. چشم شما به مواد غذایی سالم عادت می کند و از آن پس بیشتر به دنبال آن می رود.

 

هوشمندانه برای خرید مواد غذایی بروید

 

 

6

 

 

 

شانسی مواد غذایی را خریداری نکنید. هرگز با خود نیاندیشید که امروز هر چه پیدا کردم را خواهم خرید. بهترین و سالم ترین محصولات (در حد بودجه خود) را تهیه کنید. به منوی غذایی که برای نگهداری در خانه درنظر گرفته اید فکر کنیدو بر طبق آن خرید کنید.

دکتر آلبرس معتقد است مواد غذایی که مقدار بیشتری حجم دارند موجب پرخوری شما می شوند. از خرید حجم بالای این محصولات خودداری کنید.

 

 

به یک گروه ملحق شوید

7

 

به گروهی ملحق شوید که شما را در طول مسیر کم کردن وزن کمک کند. هم فکری با دیگر افراد و مورد تشویق قرار دادن یکدیگر در این راه انرژی مضاعفی را برای شما به ارمغان می آورد.

خانم دورانت یک شهروند امریکایی تحت نظر یک متخصص کاهش وزن توانست حدود 75 کیلوگرم از اضافه وزن خود را کاهش دهد. زیرا با مراجعه به فردی که توالی و تغییرات وزن شما را ثبت و کنترل می کند، بیشتر تشویق به مدیریت خوراک مصرفی خود می شوید.

برای این امر از گروه های اینترنتی، فروم ها و حتی گروه دوستان و افراد خانواده خود نیز می توانید کمک بگیرید.

 

پیش داوری های ذهنی خود را دور بریزید

بگذارید صادقانه بگوییم؛ هیچ گونه “اما و اگر” نباید در این مسیر داشته باشید.

وقتی که شما در مورد کاهش وزن خود به هر دلیلی دست از تلاش بر میدارید، شرایط برای بازگشت به وضعیت اولیه سخت تر است.

 

تمرینات ورزشی اصلاحی انجام دهید

 

9

با انجام تمرینات اصلاحی ارتباط با بدن خود را دوباره خواهید آموخت. یکی از کارشناسان طب ورزشی می گوید؛ فیزیوتراپیست ها کار کردن با بدن افرادی را که مشکلات جسمی و حرکتی دارند را آموخته اند که بتوانند به افراد شیوه درست راه رفتن، نشستن و به طور کل حرکت کردن را یاد بدهند. تفکر فیزیوتراپیست ها این است که شما را به عنوان یک فیزیوتراپیست شخصی برای خودتان آموزش دهند تا در زندگی روزمره از آن استفاده کنید. تراپیست شما، برنامه ای را مخصوص به خودتان طراحی نموده و به شما آموزش می دهد تا وضعیت جسمی- حرکتی خود را به تعادل برسانید.

 

 

عضلاتتان را به کار بگیرید

 

8

 

ممکن است به این موضوع فکر نکرده باشید. اما می توانید عضلاتتان را با حرکت دادن آنها ارتقا دهید. و می توانید چربی ها ی بدن را با این کار بسوزانید. تقویت عضلات موجب سوزاندن چربی ها و کالری اضافی بدن می شود. شما به ساختن عضلاتتان نیاز مبرم دارید. اگر از عضلاتتان استفاده نکنید پس از مدتی آنها را از دست خواهید داد. به گفته میرا راسموسن فیزیولوژیست ورزشی می گوید، استفاده از توپ های بزرگ و حرکات اسکات (تصویر فوق) از نمونه تمریناتی است که در تقویت عضلات کمک می کند.

 

استخر

10

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *