درمان اسکار اکنه

◄◄ درمان اسکار آکنه :

روشهای مختلفی از جمله روشهای لایه بردار عمیق ، استفاده از لیزر Co2 fractional و میکرونیدلینگ در اسکارهای سطحی بکار میرود که جدای از موضوع اثر بخشی بایستی در جای خود مورد استفاده قرار گیرند و این تصور که فرضا تمام موارد اسکار با لیزر قابل درمان است صحیح نمیباشد.

طبقه بندی :

کلمات مختلفی مانند باریک، پهن، عمیق و سطحی برای توصیف اسکارهای آکنه بکار میرود. اسکارهای آکنه را می‌توان به سه گروه پایه اسکارهای یخ‌شکن Icepick ، اسکارهای چرخان (rolling)، و اسکارهای واگنی  boxcarتقسیم نمود. اسکارهای واگنی خود به دو گروه سطحی و عمقی تقسیم می‌گردند، ویژگی‌های مهم تعیین کننده زیرگروه‌های اسکار شامل عرض، عمق و ویژگی فضایی آنها می‌باشد. اگرچه تشخیص سه گروه اسکار یخ‌شکن، چرخان و واگنی از نظر بافت‌شناختی قابل انجام است. اما معاینه فیزیکی باید به تنهایی برای افتراق این موارد استفاده گردد. این روش تقسیم‌بندی آناتومی اسکار را همراه با اقدامات درمانی در دسترس در نظر می‌گیرد و در نهایت نتایج درمان را به وسیله انتخاب روش‌های دیگر بهبود می‌بخشد.

روشهای درمانی :
※ سابسیژن : در اسکارهایی با عمق متوسط برای جدا کردن لایه آسیب دیده از لایه های عمقی تر بکار میرود.

پانچ : در اسکارهای عمیق بکار میرود . در این روش کل بافت اسکار برداشته میشود. جای پانچ خود یک اسکار کوچکتر و سطحی تری بجای می گذارد که بعدا درمان میشود.

※ میکرونیدلینگ : روشی است جدید که نتایج بسیار درخشانی را در بعضی از معضلات زیبایی بدست آورده است . در این روش پروژه ای به نام C.I.T یا (Collagen Induction Therapy) انجام می شود که به طور حیرت انگیزی باعث بالا رفتن غلظت کلاژن در پوست می گردد . در حال حاضر این روش یکی از بهترین روشهای کلاژن سازی دنیا می باشد . در این روش با دستگاهی بنام درمارولر منافذ بسیار ریزی در پوست ایجاد می شود و هنگامیکه پوست اقدام به ترمیم این منافذ می نماید،اجباراً بایستی مقادیر بسیار زیادی کلاژن بسازد و البته اگر نقصی مانند اسکار آکنه وجود داشته باشد این نقیصه را هم ترمیم می نماید.

موثرترین روش درمان جای جوش و آکنه : در این روش منافذ بسیار ریزی که در پوست ایجاد می شوند موجبات نفوذ عروق جدید و رشته های کلاژن به کف اسکار اکنه را فراهم می نماید . حال با تحریک سلول های بنیادی موجود در پوست آثار ترمیمی به بهترین شکل صورت میگیرد.

این روش بسیار کار آمد بوده و امید های بسیار ارزنده ای ایجاد نموده است. حداقل تعداد جلسات ۵ جلسه بفواصل هر یک و نیم ماه میباشد . البته با توجه به عمق وشدت اسکار ممکن است نیاز به استفاده از دیگر روشهای درمانی نیز باشد.

※ درم ابریژن :

در این روش با استفاده از یک فرز از پوست لایه برداری عمیق میشود، (تا جایی که نقاط خونی مشخص شوند) . البته این درمان دارای عوارض زیادی هم میتواند باشد ، مانند لک و اسکار و …

※ لیزر co2  فرکشنال :

در چند سال اخير تكنولوژي جديدي به نام Fractional Laser بوجود آمده است كه به طور قابل ملاحظه اي زمان التيام بخشي پوست و همچنين عوارض ديگر ليزر را كاهش مي دهد. با ليزر Fractional Laser نور ليزر (beam) به تعداد زيادي شعاعهاي كوچكتر (microbeam)تقسيم مي شود. وقتي اين شعاعهاي كوچكتر به پوست بر خورد مي كنند نقاط كوچكي از پوست كه بين اين شعاعهاي ليزري قرار گرفته است و با ليزر برخورد نمي كند سالم مي ماند.
اين نقاط سالم پوست باعث تسريع روند ترميم پوست مي شوند و هر چه پوست سريعتر التيام پيدا كند احتمال عوارض مانند قرمزي و يا تيره شده پوست كمتر مي شود.

ویدیو زیر را از دست ندهید :

 

426 پاسخ
  1. مینا
    مینا گفته:

    با سلام و خسته نباشید دختری بیست و چهار ساله هستم در ناحیه ی شانه ها و کمرم خیلی جوش میزنم که جاشون میمونه که خیلی ظاهر پوست کمرم رو زشت کرده پر از جای جوشهای تیره شده خواهش میکنم بگید چکار کنم ممنون

    پاسخ
  2. سمانه
    سمانه گفته:

    با سلام
    قبلا بک دکتر سابسیژن رو روی یک تکه پوست من انجام داد ولی جای آن به صورت خط روی صورتم دیده می شه اگر چه شاید کمی سطح پوستم بالاتر اومده. حالا ایشون می خواد بقیه صورتم رو سابسیژن انجام بده. آیا سابسیژن روش مناسبی برای درمان اسکار آکنه من می تونه باشه؟

    پاسخ
  3. امیر
    امیر گفته:

    دکتر اگه امکان داره حدود هزینه ی پانچ و سابسیژن رو رو هم بفرمایید و اینکه برای من که دانشجو هستم و تقریبا هر روز باید دانشگاه برم این کارا ممکنه!؟یعنی صورتم بلافاصله بعد از این موارد جوری میشه که بشه بیرون رفت یا مثلا یکی دو هفته باید استراحت مطلق بکنم!؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای امیر
      نیازی به استراحت نیست ولی مراقبت میخواهد
      هزینه پس از ویزیت اعلام خواهد شد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  4. سارا
    سارا گفته:

    salam khaste nabashid. man laser co2 ro anjam dadam vali az natijash razi nabodam be nazare shoma ehtemal dare panch javab bede?

    پاسخ
  5. مهسا
    مهسا گفته:

    با سلام و خسته نباشید.آیا با این روش هایی که فرمودید جای جوش ها کامل از بین میرود؟همچنین صورت من سبزه است آیا لیزر روی صورت ایجاد لک نمیکند؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر مهسا خانم
      اولا هیچ روش درمانی وجود ندارد که بتواند اسکار را بطور صد در صد درمان نماید
      دوما بله در پوست تیره لیزر ریسک لک دارد
      اما من از لیزر برایتان استفاده نمیکنم
      دکتر قنبری

      پاسخ
  6. هستی
    هستی گفته:

    سلام
    من توصورتم جای جوش های نسبتا عمیق دارم آیا با پانج ولیرز قابل درمان است ؟
    آیا این این در مان قطعی است ؟ یا امکان بازگشت دوباره وجود دارد ؟
    باتشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم هستی
      بله پانچ و سابسیژن و میکرونیدلینگ از جمله بهترین درمانها هستند
      و امکان بازگشت به مقدار کم در لیزر وجود دارد ولی در میکرونیدلینگ خیر
      دکتر قنبری

      پاسخ
  7. سعیده
    سعیده گفته:

    سلام دختری 28 ساله هستم که تا دوسال پیش که جراحی بینی کردم روی صورتم هیچ جوشی نبود از سال 90 جوشای صورتم شروع شده وقتی به دکتر پوست مراجعه کردم گفتن باید دس نگه داریم تا جوشاتون متوقف شن.
    الآن نزدیک یه هفته هستش که جای جوشا فرو میره و شدیدا رو روحیه م اثر بد گذاشته.جای جوشا فعلا سطحیه آیا امکان داره بیشتر فرو برن؟

    پاسخ
  8. مهر
    مهر گفته:

    با سلام دختری 30 ساله هستم 3هفتا از زمان ابله مرغان که گرفتم میگذرد وجای فرو رفتگی در روی بینی وگونه ها و بالای ابرو افتاده برای رفع انها باید لیزر انجام بدم

    پاسخ
  9. لیلا
    لیلا گفته:

    سلام
    من دختری 22 ساله هستم که در کودکی به علت زمین خوردن یک سانتی متر(به صورت عرضی نه عمقی) از لایه ی رویی پوست گونه ام کنده شده و الان حالت فرورفتگی دارد.برای درمانش چه پیشنهادی دارید؟
    اگر می شود هزینه ی درمان را نیز ذکر کنید. خواهش می کنم

    پاسخ
  10. سارا
    سارا گفته:

    باسلام
    اقای دکتر عزیر من صورتم رو پانچ کردم الان دوماه هستش جای جوش ار بین نرفته فقط جای جوش های عمیق یکم بهتر شده ولی باز جاشون مونده . من به دکتر معالج حرف زدم گفت طبیعیه هستش اما این صورت رو خیلی زشت نشون میده وحالا دکتر برای رفع این مشکل پیلینگ رو پیشنهاد دادن آیا به نظر شما قبول کنم ؟ یا پزشک معالج رو عوض کنم ؟ در ضمن صورت من همچنان جوش میزنه وبرای درمان کپسول تتراساکلیلین رو تجویز کردن که نتیجه ای ندیدم . ممنون میشم راهنماییم کنید . باتشکر

    پاسخ
  11. سارا
    سارا گفته:

    با سلام مجدد اقای دکتر عزیز
    ابتدا بی حسی موضعی انجام دادن .بعد با چیزی شبیه سوزن جای جوش ها رو سوراخ میکردن که حسابی از جاشون خون اومد وبخیه میزدن . سه روز تمام صورتم کاملا باند پیچی شده بود بعد سه روز باند پیچی باز شد وتا یه ماه به سرم شسشتو صورتم رو بنا به گفته دکتر میشستم .بازم ممنون

    پاسخ
  12. مهسا
    مهسا گفته:

    سلام خسته نباشید 21سالمه وپوست گندمی از17سالگی از سر شانه هام تا کمرم جوش های چرکین میزندوباعث تضعیف روحیه ام شده وجایشان مانده ولی فرو نرفته اندتا حالاهیچ دارویی مصرف نکردم ایاباپماد ترتینوئین و کترل وکپسول ازیترومایسین امکان خوب شدن است یا روش های درمانی دیگر؟وداروهای قویترامکان برگشت پوست سالم رادارم؟متشکرم

    پاسخ
  13. هستی
    هستی گفته:

    سلام اقای دکتر خسته نباشین
    سوالی در مرود لیزر کردن موهای زائد زیر بغل داشتم ایا عوارضی دارد؟ با توجه اینکهخانم های ایرانی مانتو می پوشن که نزدیک 9 ساعت تنشونه ایا لیرز میتونه موثر باشه؟

    پاسخ
  14. soniya
    soniya گفته:

    سلام دختری ۲۲ساله هستم که از ۹سالگی صورتم جوش میزد و تمام درمانها و دکترهای مختلف و امتحان کردم که خوب به مرور زمان بهتر شد الان دکترم سابسیژن رو به من پیشنهاد کرد و انجام دادم ۲روزه اما صورتم به شدت ورم داره روزی ۲بار با ابو کف صورتم رو میشورم و پماد میزنم ایا این ورم طبیعیه؟!و اینمه چند روز بعد از این عمل اثر کاملأ معلوم میشهو آیا ممکنه بیشتر از یه بار این عمل توصیه شه ممنون از راهنماییتون دکتر عزیز

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سونیا
      گرم وابسته به محدوده ای که سابسیژن شده است طبیعی میباشد
      و احتمال اینکه باز هم تحت عمل سابسیژن قرار بگیرید هم هست
      دکتر قنبری

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سونیا
      اگر منظور شما درم ابریژن ( نه میکرودرم ابریژن ) است
      باید بگم با سابسیژن کاملا متفاوت و در عین حال یکی از روشهای درمان اسکار ولی کمی پر عارضه میباشد

      پاسخ
      • هانیه
        هانیه گفته:

        با عرض سلام و احترام
        من حدود دو سال پیش تحت درمان رفع اسکار آکنه در بیمارستان امام رضای مشهد قرار گرفتم. دو قسمت کوچک از هر دو گونه را سه بار سابسیژن و بعد درم ابریشن (با سمباده استریل شده به صورت دستی) انجام دادند. تنها درمانی بود که برای من جواب داد. اما چون بیمارستان آموزشی بود بقیه صورت را نپذیرفتند که انجام بدهند.
        آیا درم ابریشن جزو عملهای شما هست؟ یا همکاری را در مشهد سراغ ندارید که انجام بدهد؟ هر جا مراجعه میکنم_ مثلا دکتر رضایی،دکتر آموزگار- میگویند انجام نمی دهند. مرسی.

        پاسخ
        • admin
          admin گفته:

          درود بر خانم هانیه
          بله ، درم ابریشن جز روش های درمانی است که من انجام می دهم اما حتما باید بیمار را از نزدیک ببینم.
          در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
          دکتر قنبری

          پاسخ
  15. مهران
    مهران گفته:

    با سلام وخسته نباشید خدمت دکتر قنبری…راستش من پسریم 19 ساله سه ماه آبله مرغان شدید گرفتم جای بیشترشون به صورت تو رفتگی تو صورتم مونده رو گونه هام وبینیم پیش یه دکتر رفتم چند تا کرم برام نوشت اما تاثیری نداشت به نظر شما با پانچو لیزر درست میشه؟؟لطفا تورو خدا راهنماییم کنید تا مرز خودکشی رفتم اینقد افسرده شدم ..هزینش چقده ؟؟میشه آدرس مطبتونو بگید؟؟؟تورو خدا جوابمو بدید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر اقای مهران
      البته که میشه به شما کمک کرد
      فقط برای معاینه تشریف بیاورید
      دکتر فنبری

      پاسخ
  16. مهدیس
    مهدیس گفته:

    سلام خدمت دکتر قنبری عزیز که برای مردم وقت میذاره
    من دختر ۲۶ ساله هستم صورتم پراز اسکار فرو رفته ریز ریز هست که بعضی هاش عمیقه پوستم افتضاح شده و حالت افتاده پیدا کرده.
    دکتر عزیز بنده از لایه بردارهای مختلفی استفاده کردم اما هر بار پوستم ناصافتر شد چون حس میکنم عمق پوستم اسیب دیده که با لایه برداری های انجام شده الان بیشتر بیرون اومده.
    پزشک معالج بنده وارد یا ناوارد لیزر co2فراکشنال را بهم پیشنهاد داد جلسه ای ۶۰۰هزارتومن یک جلسه انجام دادم اصلا تغییر نکرد پوستم.۲بار هم از مطب شما وقت گرفتم اما چون شهرستانم و از تهران دورم متاسفانه نتونستم بیام.حالا ۲تا سوال از شما دارم
    ۱.به نظر شما انجام ۵ جلسه لیزر با این هزینه پوستمو بهتر میکنه ونتیجه تقریبا صفر در جلسه اول طبیعییه؟
    ۲.افتادگی وشل شدن پوست صورتم در ناحیه اسکارها با درمان اسکار از بین میره؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مهدیس
      باتوجه به توضیحات شما بعید میدونم که از فرکشنال پاسخی دریافت کنید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  17. مهدیس
    مهدیس گفته:

    کتر ببخشید این همه توضیح دادم توروخدا راهنمایی بیشتری بهم بدید.
    جلسه اول لیزر تغییر صفر پوست طبیعییه؟
    شما چه پیشنهادی میدین؟چوشهای زیر پوستی که فشار دادم سوراخهای ریز ریز به وجود اورده
    لطفا با تجربه ای که دارین راهی پیش روم بذارید.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مهدی
      تغییر صفر در جلسه اول لیزر میتواند به این معنی باشد که قبل از لیزر نیاز به اقدامات دیگری مثل پانچ و … دارید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  18. هستی
    هستی گفته:

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    اگه خاطرتون باشه من قبلا بهتون پیام داده بودم
    من الان پانچ وپیلینگ رو انجام دادم. پانچ خیلی موثر بود یعنی پنجاه میتونم بگم موثر بوده
    حالا دکتر پیشنهاد لیزر داده . ایا به نظر شما با لیزر در مانی نتیجه بهتری رو میتونم بگیرم یانه
    با تشکر هستی

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم صحرا
      اسکار یا همان جای جوش آبله از بدترین نوع اسکار هست
      اما با روشهایی مانند پانچ و … میتونی کمک گرفت و درمان کرد
      توصیه میکنم برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  19. مصی
    مصی گفته:

    سلام جناب آقای دکتر قنبری.
    من برای تصمیم گیری درباره ی انجام سابسیژن تمام گفت و گو های شما و بیماران شما رو خوندم.واقعا ممنونم.کمک خیلی خوبی کرد بهم.
    فقط یه مطلبی رو به بیماران بگم که انقدر ناراحت نباشین.ما که روی صورتمون جای جوش هست،خودمون رو مثه یه جزامی میبینیم! در صورتی که اونقدرها هم بد نیستیم.ولی چون همه ی انسان ها کمال گرا هستن و دنبال زیبایی هستن این کمبود ها اذیتمون می کنه.
    پر انرژی و مثبت باشین تا با کمک علم و دکترها بتونیم جای جوش یا اسکار رو کمتر کنیم تا کمتر اذیت بشیم.

    پاسخ
  20. هستی
    هستی گفته:

    سلام اقای دکتر عزیز
    من دورروزه که داروی دکوتان رو قطع کردم و14 ام این ماه قرار صورتم لیزر co2 فرکشنال بشه .
    ایا برای صورتم مضرر هستش ؟ وقت لیرزم رو کنسل کنم یا نه ؟
    با تکشر

    پاسخ
  21. زهرا حیدری
    زهرا حیدری گفته:

    سلام جناب دکتر.خسته نباشید.من در صورتم جای جوش ومنافذباز دارم.6جلسه لیزرstarluxو8جلسه هم میکرودرم انجام داده ام قدری بهتر شده ایا کار بیشتری میتوان انجام داد که تاثیر واضحی داشته باشد؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر زهرا خانم گل
      قطعا برای درمان اسکار آکنه روشهای بهتری از لیزر وجود دارد
      لطفا برای مشاوره تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  22. محسن
    محسن گفته:

    با سلام.دو سوال داشتم: من شنیدم میکرونیدلینگ و سابسیژن درد زیادی دارد.درسته؟
    2- آیا این روش چهارم یعنی همان موثرترین روش درمان جوش که توضیح فرمودین در مطب شما انجام می شود؟ ممنون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای محسن
      میکرونیدلینگ و سابسیژن تحت بلوک لوکال درد چندانی ندارد
      بله,تمام اقدامات یاد شده در مطب من انجام میشود
      دکتر قنبری

      پاسخ
  23. bamshad
    bamshad گفته:

    خسته نباشین من جوشام قرمز هستن و اوایلش جوش سر سفید هستن جوشام دکتر واسم قرص راکوتان تجویز کرده ولی اوارض داره مثلا لبام خشک میشن
    نظر شما بسیار مهم است

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای بامشاد
      با این توصیف که شما فرمودید
      بدون راکوتان قابل درمان هستید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  24. bamshad
    bamshad گفته:

    سواله دیگه ای که داشتم آیا این درمان شما قطعی و بدون برگشت است
    دوم اینکه آیا به نظر شما درمان 100% پوست من هست آیا اعتقادی به راکوتان خود شما دارین؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود مجدد بر آقای بامشاد
      بجز در شرایط خاص
      اعتقاد زیادی به راکوتان در موارد معمول آکنه ندارم
      در مورد تضمین
      گیرم که من بدون معاینه به شما تضمین بدهم
      شما چرا باید قبول کنید ؟
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  25. naghmeh
    naghmeh گفته:

    با سلام
    جناب آقاي دکتر قنبري من 30ساله هستم و تعدادي جاي جوش در صورتم ماندگار شده است ايا روش p.r.p اين جاي جوش ها را از بين مي برد؟در ضمن هر زمان که صورتم را اصلاح مي کنم باز جوش مي زنم.چکار بايد کرد؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نغمه
      به هیچ عنوان پی ار پی در اسکار موثر نیست
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  26. امین
    امین گفته:

    سلام آقای دکتر جوانی 31 ساله هستم روی صورتم جای گودی جوش است یکبار فراکشنال کردم ولی جای لیزر تیره شده در ضمن تاثیری هم نداشت الان می خواهم از جنابعالی بپرسم که سابسیژن جواب میده و اثری از خودش بجا نخواهد گذاشت در ضمن پوستم حساس و اکثر مواقع قرمز است خواهش میکنم بنده رو راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای امین
      بدون معاینه نمیشود اظهار نظر کرد
      منتظر ملاقات شما هستم
      دکتر قنبری

      پاسخ
  27. بهاره
    بهاره گفته:

    سلام. من 38 سلمه. از دوران بلوغ جای جوشها روی صورتم مونده. انواع و اقسام کرمها رو امتحان کردم. آیا این روش هایی که گفتین قطعی هستن؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم بهاره
      اینها روشهای برتر در دنیا هستند
      البته که جواب میدهند
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  28. نسرين
    نسرين گفته:

    سلام آقاي دكتر
    من ٧سال قبل آبله مرغان گرفتم الان بعد گذشت ٧سال جاي گودي ها بهتر شده البته يكي از گودط ها به روش اسيد از بين رفت الان ميخوام بدونم تزريق ژل اين گوديهارو برطرف ميكنه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نسرین
      شما از تزریق ژل در اسکار آبله مرغان بدلیل چسبندگی زیاد سود چندانی نخواهید برد
      شاید پانچ روش بهتری برای شما باشد
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  29. فرهاد جماعتی
    فرهاد جماعتی گفته:

    سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم هزینه تقریبی چقدر میشه و چچند جلسه لازمه؟ من اراک هستم. آیا تو یه جلسه میشه درمان شه؟ اگه میشه یه ایمیل بدین تا عکسهای صورتمو بفرستم که در مورد هزینه و زمان راهنماییم کنید. ممنون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای فرهاد
      درمان اسکار درمانی چند جانبه و زمان بر است و به هیچ عنوان در یک جلسه امکان پذیر نیست
      لطفا برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  30. افسانه
    افسانه گفته:

    سلام و خسته نباشید
    بنده 24 ساله هستم جای جوشام عمیق نیست ولی خیلی کنده ام و جاش قهوه ای شده و از طرفی هنوز جوش می زنم با درمان های شما جوش زدن متوقف میشه؟جای جوش ها به طور کامل برطرف میشه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم افسانه
      درمان جوش از جای جوش متفاوت است
      و البته اگر خودتون همکاری کنید خیلی بهتر خواهید شد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  31. ندا
    ندا گفته:

    با سلام
    من زنی 26 ساله هستم که از 17 سالگی شروع به جوش زدن کردم (جوش های چرکین)به دکترهای زیادی هم مراجعه کردم و آنها به من قرصهای راکوتان ،داکوتان و..و همچنین انواع پمادها و داروها دادند و لی هیچکدام تاثیری نداشت .تا اینکه خودم متوجه شدم که کیست تخمدان دارم و پس از درمان میزان جوشهایم کمتر شد اما فرورفتگی های بسیاری روی گونه هایم باقی ماند
    در حال حاضر هم جوش زدنهای من به طور کامل متوقف نشده با توجه به این امر آیا من می توانم درمان خود را برای از بین بردن جای جوشهایم آغاز کنم؟آیا جوش زدن مجدد مشکل ساز نیست؟
    در ضمن رنگ پوست من سبزه است ،آیا می توانم امیدوار باشم که با درمانهای شما پوست خوبی پیدا خواهم کرد و درمان غیر قابل برگشتی خواهم داشت؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم ندا
      البته که میتونید پوست بسیار زیباتری داشته باشید
      اگر تصمیمتان جدی است برای ویزیت تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  32. minoo afshar
    minoo afshar گفته:

    salam. man 16 salame. kheyli sooratam va poshtam joosh mizane. hesabi etemad be nafsamo az dast dadam. shoma vase joosh nazadanam darmani darin ya faghat vase jaye jooseh?

    پاسخ
  33. shahin
    shahin گفته:

    سلام من پوتاکس دور چشم وکشش ابرو وخط خم ابرو وپیشانی انجام دادم .ولی الان دو هفته است که زیر چشمهایم گود افتاده و خط خنده خیلی گود در صورتم ایجاد شده .آیا این ربطی به پوتاکس من دارد.

    پاسخ
  34. سحر
    سحر گفته:

    جناب آقاي دكتر
    من تو صورتم جاي آبله مرغان دارم دوروز قبل از ژل استفاده كردم كه جاشون پر شده به نظرتون موقته ؟

    پاسخ
  35. hamid
    hamid گفته:

    سلام پسری 27 ساله هستم دو سال پیش لیزر جای جوش کردم صورتم خیلی شفاف و قشنگ شد ولی بعد از مدتی شبیه سوختگی شده که حتی روم نمیشه بیرون برم.لیزر صورتمو مثل حالت سوختگی کرده .هزینش برام مهم نیست ایا میتونین درستش کنین شفاف بشه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای حمید
      البته که مشکل شما قابل درمان هست
      برای ویزیت تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  36. رضا
    رضا گفته:

    سلام توی صورتم جای جوش زیاد وعمیق مونده حالا دکترم گفته با prpو لیزر همزمان تا حدودی درست میشه ایا اعتماد. کنم یا نه؟ممنون از راهنمایتون

    پاسخ
  37. سحر
    سحر گفته:

    سلام جناب دكتر
    وقت بخير
    دكتري كه براي من ژل تزريق كرد و جاي اسكاراي آبله مرغانم پرشد گفت كه ژل به كلاژن سازي كمك ميكنه آيا درسته؟
    درضمن من يكي از دوستام چندسال قبل ژل پاژ به گونه هاش تزريق كرده كه مدتي بعد به دليل جابجايي ژل مجبور به تخليه ژل شد كه يه پزشكي تو اصفهان اينكارو براش انجام داد ولي تخليه نشده و به گفته خودش ژل تو سطح گونه و پايين گونه پخش شده من شمارو بهش معرفي كردم ميشه اين ژل كلاً تخليه بشه ؟
    ممنون …

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سحر
      درمورد کلاژن سازی اول بمن بگید اسم ژل چی بود ؟
      در مورد ژل پاژ هم باید معاینه کنم
      ممنونم
      دکتر قنبری

      پاسخ
  38. علی
    علی گفته:

    سلام خسته نباشید من یه هفته است صورتمو ساب سیژن کردم ..دیروز سرما خوردم دکتر برام قرص آموکسی سیلین نوشت ایراد نداره که بخورم…..رو ساب سیژن تاثیری نمیذاره ….

    پاسخ
  39. مهسا
    مهسا گفته:

    سلام آقای دکتر عزیز
    با تشکر از وقتی که میگذارید میخواستم بگم جای جوش روی صورتم مونده سال 89 ،2بار لیزر فرکشنال انجام داده ام که دفعه اول خیلی خوب جواب داد اما دفعه دوم نه چندان. به مرور زمان اسکارها برگشتن الان 4 سال میگذره و یکی از دوستان بهم میکرونیدلینگو توصیه کرده میخاستم نظر شمارو بدونم با توجه به اینکه اسکارها عمیق هستن. شیراز زندگی میکنم و امکان تهران اومدنم خیلی کمه. اگر لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم. مرسی

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مهسا
      یکی از موضوعاتی که در لیزر CO2فرکشنال وجود دارد وباعث نتایج غیر واقعی میشود ,ترمال افکت است
      ترمال افکت باعث میشود که در جلسات اولیه نتایج بصورت غیر واقعی بسیار درخشان باشد اما بعد از گذشت چندین ماه دوباره عمق و سایز اسکار برمیگردد
      در مورد میکرونیدلینگ هم اول باید عمق ضایعات را ببینم
      ولی حتما از درمارولر استفاده شود نه درماپن و حتما باید از رولر اورژینال با مارک خود درمارولر استفاده گردد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  40. نازی
    نازی گفته:

    سلام خدمت آقای دکتر
    من دختری 23 ساله هستم حدود 6 ساله پیش آبله مرغان پاشیدم و جای انها نه به طور عمیق ولی کموبیش روی صورتم مونده برای از بین بردنش چ کار یزودتر نتیجه میده تاکید میکنم خیلی خفیف هستن
    با سپاس

    پاسخ
  41. الناز
    الناز گفته:

    سلام خسته نباشید من 32 سالمه ماه پیش تست لیزر دادم به نظرتون لیزر جای جوش رو ازبین نمیبره وکدوم روش 100 درصده ؟جای جوشم فقط روی بغل گونه هامه وعمیق نیست

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم الناز
      تست لیزر ؟؟!!
      درمان جای جوش بطور کامل در مقاله توضیح داده شده
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  42. صفورا
    صفورا گفته:

    سلام و خسته نباشید.
    من 23سالمه 6سالگی آبله گرفتم جای اون روی بینیم مونده،که خیبی اعتماد به نفسمو پایین آورده.میخواستم ببینم باتوجه به مدت طولانی که گذشته .اینکه دقیقا روی غضروف بینی منه قابل درمان هست؟با چه روشی؟ممنون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم صفورا
      باتوجه به توضیحات شما
      بدون معاینه تصمیم گیری بسیار سخت است
      لطفا برای ویزیت تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  43. سحر
    سحر گفته:

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر قنبری
    استاد عزیز ژل هیومکس بود البته الان بعد از دوهفته جواب خیلی خوبی گرفتم
    در مورد دوستم که ژل پاژ تزریق کرده بود آدرس و تلفن تماستون رو دادم تا برای معاینه خدمت برسه
    ممنون از اینکه با صبر و حوصله حتی بیمارانی که مریض خودتون نیستن رو راهنمایی میکنید :-*

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود مجدد بر خانم سحر
      ژل های هیالورونیک تاثیری در کلان سازی ندارند
      در مورد دوستتان هم درخدمتم
      از ابراز محبتتان نیز سپاسگزارم
      دکتر قنبری

      پاسخ
  44. سارا
    سارا گفته:

    با سلام خدمت آقای دکتر
    من 28 سالمه و جای جوشهایی که تخلیه شون کردم رو صورتم مونده،البته زیاد نیستن ولی حتما میخوام درمانشون کنم. شما لطف کنین راهنماییم کنین.من سنندج هستم،دکتری از همدان بهم گفت که از لیزر فراکشنال استفاده می کنه.سنندج هم دکتری هست که با پانچ،لیزر و بعد سابسیژن درمان میکنه.آیا پانچ بخیه هم میخوره،اونو باید چیکار کرد. باتوجه به اینکه من سرکار هم میرم ممکنه راهنماییم کنین کدوم روش بهتر جواب میده و زودتر هم میتونم برگردم سرکار؟
    مرسی از لطفتون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سارا
      من با ادغام روشهایی چون پانچ و سابسیژن و میکرونیدلینگ
      و یا لیزر موافقم
      پانچ نیاری به بخیه ندارد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  45. هستی
    هستی گفته:

    سلام اقای دکتر عزیز
    وقت عالی بخیر
    بنده سه مرجله لیزر را انجام دادم و تمام شد حال در بعضی از نقاط صورتم لک های سفید افتاده است .از دکتر معالج پرسیدم گفت درمانی ندارد. اما این لک ها بعد از لیزر کردن صورتم ایجاد شده است . ممنون میشوم راه چاره ای برای بگذارید .
    با تشکر هستی

    پاسخ
  46. hasti
    hasti گفته:

    با سلام و درود بر شما اقای دکتر من هشت جلسه لیزر درمانی برای جای سالک روی گونه ام انجام دادم ولی جواب زیادی نگرفتم یک مقداری بهبود یافت جای سالک روی گونه ی من کمتر از یک سکه است و زیاد معلوم نیس اما من بسیار حساس هستم ایا پانچ یا تزریق ژل یا روش دیگری پیشنهاد میکنید خیلی ممنونم

    پاسخ
  47. سارا
    سارا گفته:

    سلام جناب دکتر یه دختر۱۸سالم که پیشونیم و گونهام خیلی جوش زده واسه درمانشون از خیلی از سایتاکمک گرفتم اما بدتر شدن رفتم دکتر بهم یه صایونو دارو ساختنی بهم داده یه هفته مصرف کردم صورتم بدترشده ب نظرتون ادامه بدمم و اینکه چه صابونی رومصرف کنم

    پاسخ
  48. امير
    امير گفته:

    باسلام.بنده درسن ده سالگي دچارسوختگي از ناحيه اي سمت راست صورت شدم امكان جراحي دارم خيلي متشكرم كمكم كنيد.

    پاسخ
  49. دل آرام
    دل آرام گفته:

    سلام، و خسته نباشید، از چ طریق میتونم، آدرس و شماره تلفن مطبتون و بدست بیارم، ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید، سپاسگذارم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم دل آرام
      آدرس و تلفن در پایین تمام صفحات سایت موجود است
      دکتر قنبری

      پاسخ
  50. سما
    سما گفته:

    سلام آقای دکتر من جای جوش ندارم ولی روی کونه هایم چاله های دارد مثل منافذ باز و همچنین منافذ باز است آیا درمان میشود؟؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سما
      بهتره اول شما را ببینم و بعد قضاوت کنم که منفذ باز است یا خیر
      دکتر قنبری

      پاسخ
  51. حسین
    حسین گفته:

    سلام دکتر من جوانی 20 ساله هستم و روی صورتم جوش ززیاد میزنم من با جوش ها کنار امده هام و زیاد دیده نمیشوند ولی با اسکار و چاله های جوی و جای جوش نمیتوانم کنار بیاییم و صورتم را خیلی زشت کرده است .من در صحبت شما خواندم اسکار و جای جوش گفته بودید به طور 100 درصد از بین نمیرود منظورتان چیست یعنی این جای جوش های تا پیری با ما هست ..و اگر درمان هم کنیم تا پیری با ما هست و صورتمان به صورت عادی بر نمیگردد و حتی پس از چند سال هم از بین نمیرود؟؟؟ اگر این طور است بگویید تا بروم بمیرم..:D

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای حسین
      در بهترین حالت اسکار آکنه تا ۷۵ درصد بهبودی خواهد داشت
      دکتر قنبری

      پاسخ
  52. zahra
    zahra گفته:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    من 29 سالمه و جاي جوش روي صورتم مونده 2 سال پيش ليزر انجام دادم ولي خوب نشد. شما چه پيشنهادي براي درمان صورتم داريد تا حداقل يكم جاش بهتر بشه؟
    با تشكر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم زهرا
      مقاله را که مطالعه فرمودید
      بدون معاینه که نمیشود پاسخ شما را داد
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  53. ارغوان
    ارغوان گفته:

    سلام من 26 سالمه ، 18 سالگی آبله مرغان شديد گرفتم که چند اسکار فرورفته روی پيشونيم باقی مونده، سوالم اينه که چه روش درمانی می تونه موثر باشه با توجه به اينکه پوستم بد زخم هم هستش

    پاسخ
  54. محمد
    محمد گفته:

    آقای دکتر من غیر از جای جوش های قرمز چند مشکل دیگه هم دارم:
    1- هنوز جوش زدنم ادامه داره (سن26)
    2- لکه های قهوه ای مخصوصا دورچشم
    3- تیرگی پوست صورت

    آیا میشه همه این ها رو باهم درست کرد و لطفا بفرمایید نوبت برای چند هفته ی بعد از ثبت نام میدین حدودا.ممنون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای محمد
      لطفا تماس بگیرید و برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دیکنز قنبری

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سوسن

      منافذی که باز شد قابل بازگشت نیست. بهترین روش استفاده از شوینده مناسب و دفعات شستشوی مناسب است.

      دکتر قنبری

      پاسخ
  55. ehsan
    ehsan گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید بنده دارای اسکارهای فرو رفته و گود میباشم شما کدام درمان را مناسب میدانید ؟چند درصد بهبودی دارد ؟چه مدت زمان درمان به طول می انجامد؟و مبلغ هزینه آن چه مقدار میباشد؟؟لطفا جواب را از طریق ایمیل به من اعلام فرمایید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای احسان
      تصمیم گیری در مورد جای جوش آکنه بدون معاینه در زیر چراغ لوپ غیر ممکن است
      دکتر قنبری

      پاسخ
  56. فرشاد
    فرشاد گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر محترم.
    دکتر جان من در سن 19.20 سالگی بسیار جوش میزدم ودر سن 21 سالگی از قرص راکوتان به مدت چهار ماه استفاده کردم.الان دیگر جوش نمیزنم ولی هنوز قرمزی و فرورفتگی کمی وجود دارد.برای از بین بردن ان چکاری انجام دهم….

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای فرشاد
      قطعا بهترین اقدام اینست که برای مشاوره تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  57. علی
    علی گفته:

    با عرض سلام و احترام خدمت آقای دکتر
    آقای دکتر بنده روی صورتم جای جوش به صورت چین و چروک دارم میخواستم ببینم ایا اینها را میتوان برطرف کرد

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای علی
      البته که این جای جوش و … قابل بهبود هستند
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  58. ترانه
    ترانه گفته:

    سلام جناب اقای دکتر
    من تا 24 سالگی اصلا جوش نمیزدم و اگه هم بود خیلی جزیی اما از 24 سالگی چون تحت ی استرس شدید بودم یهو صورتم پر از جوش شد الان 25 سالمه و خدا رو شکر جوشها خیلی کم شدن اما جای اونا هر چند خم سطحی هست اما بازم منو اذیت میکنه خواستم ببینم از نظر شما درمان این جای جوشها با روش میکرودرم اثرات بدی نداره و من میتونم با این روش امیدوار باشم که همون پوست صاف قبل رو داشته باشم؟ من شیرازم و اینجا زیاد تبلیغات این روش رو شنیدم ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید
    ممنون از لطفتون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم ترانه
      استفاده از میکرودرم در درمان جای جوش بیشتر شبیه یک شوخی هست تا درمان
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  59. نفس
    نفس گفته:

    سلام
    من 27 سالمه روی دوتا گونه هام دوتا لکه اومده تقریبا دو سه سالی میشه که خیلی تو چشم هستن قبلا زیاد دیده نمیشد . به چندین پزشک پوست مراجعه کردم گفتن آفتاب سوختگی…. چندین جلسه میکرو ، مزو،و کرمهای ضد لک استفاده کردم برا یه مدت خوبه باز برمیگرده،میخواستم ببینم درمان کامل و قطعی وجود داره یا نه؟چیکار کنم چی استفاده کنم؟ یا کلا بیخیال بشم؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نفس
      واقعا انتظار دارید بدون معاینه جواب بدم ؟؟؟!!!!
      لطفا برای معاینه البته از آبانماه تا آخر بهمن تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  60. چیمن
    چیمن گفته:

    سلام من 26 سالم، پوستم لک داره زياد جوش می زنه، صورت خیلی چرب,البنه چربیش کمتر شده .
    من خودم فکر میکنم که صورت خیلی پیر شده، تازه 2 سالی میشه که ریزش شدید مو سر دارم، در کل دارم افسرده می شم.
    واقعا درمان داره؟فقط خدای بگید.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم چیمن
      مشکل جوش و ریزش موی شما به هم مرتبط هستند و البته که قابل کنترل و درمان است
      لطفا برای مشاوره تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  61. صنم
    صنم گفته:

    سلام آقای دکتر مشاوره رایگان شماچطوری؟ باید وقت بگیرم بعداز وقت گرفتن چقدبایدتونوبت بمونیم تا مشاوره بشیم چون من میخوام از شهرستان بیام .مرسی

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم صنم
      بله باید وقت بگیرید
      و واقعا قابل پیش بینی نیست که چقدر معطل میشوید
      اما تمام تلاش ما در این است که بموقع باشد
      دکتر قنبری

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم شکیبا
      آدرس و تلفن در پایین تمام صفحات موجود است
      منتظر ملاقات شما هستم
      دکتر قنبری

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم تهمینه
      بله نتایج پانچ و سابییژن و میکرونیدلینگ قطعی و ماندگار است
      دکتر قنبری

      پاسخ
  62. سارا
    سارا گفته:

    سلام خسته نباشید؛ شما میکرونیدلینگ با درماپن اورژینال آمریکا هم توصیه نمیکنید؟
    برای درمان اسکارهای کم و سطحی درمان با درماپن موثرتر است یا لیزر؟ ممنون.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سارا
      خیر میکرونیدلینگ با درماپن آمریکایی هم توصیه نمیشود و هم اورژینال نیست
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  63. الهه
    الهه گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید ببخشید من ۲۱سالمه تقریبا از ۱۵ سالگی رو صورتم جوش میزنه وبعد تبدیل به جوش سر سیاه میشهحتی جوش های زیر پوستیم میزنم دکتر خیلی رفتم یبارم میکرودرمی کردم ک باعث شد بدتر جای جوشا بمونه من خیلی غصه میخورم یه جای صورتم دیگه سالم نیست دکتر خواهشا بهم کمک کنید.ممنون میشم.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم الهه
      بسیاری از مشکلات شما قابل کنترل و حل شدنی است
      اما لازم است برای معاینه و درمان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  64. سحر
    سحر گفته:

    با سلام و خسته نباشید

    ابتدائا از شما آقای دکتر سپاسگذارم ک علم خودتونو از این طریق در خدمت مردم قرار میدین

    بنده28سالمه مشکل هورمون مردانه(موی زاید)در تمامی سطح بدنم وجود داره قبلا به پزشک فوق تخصص غدد مراجه کردم دکتر گفت ک باید تا آخر عمرت حتی حین بارداری از قرص(هورمونی) استفاده کنم اما من بدلیل ترص از عوارض فقط تا2سال استفاده کردم و بعد قطع کردم،حال سوالم:
    آیا روشی برای رفع دایمی موهای زاید وجود داره؟چون برای درمان با لیزر و…مراجعه کردم گفتن چون مشکل هورمونی داری برطرف نمیشه

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سحر
      حتی اگر شما مشکل هورمونی نداشته باشید باز هم روش دایمی برای از بین بردن موهای زاید وجود ندارد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  65. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام آقای دکتر
    میخواستم بدونم استفاده مکرر از راکوتان منافذ پوست رو میتونه کوچیک کنه یا به عوارضش نمی ارزه وتاثیر نداره؟و اینکه پانچ بهتره برای جمع آوری منافذ یا میکرو درم؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فاطمه
      هیچکدام از این کارها تاثیر ندارند و جای تعجب برای من که شما اینچنین خیالاتی دارید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  66. حسن
    حسن گفته:

    یک جواب درست ندادی مستر قنبری .همش بیا معاینه.خیلی از سوالا با بله وخیر همینجا حل میشه

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای حسن
      فرضا که من بدون معاینه به شما جواب بدم شما چرا باید جواب رو باور کنید ؟؟؟
      آخه مشاوره من هم در کلینیک رایگان هست پس اگر گفتم بیایید برای معاینه برای جیب خودم نگفتم بلکه برای سلامتی شما گفتم
      آخر کی نسل جوان ما میخواهد با تفکر و تعقل زندگی کند ؟؟؟
      البته ببخشید قصد جسارت ندارم ولی در قلبم متاسف میشوم برای کسانیکه از یک پزشک ندیده انتظار پیشنهاد درمان دارند , مگر درمان شوخی یا طنز هست ؟؟؟!!!
      و خیلی حرفهایی نگفته …
      دکتر قنبری

      پاسخ
  67. fateme
    fateme گفته:

    سلام آقای دکتر
    بنده بیست سالمه و برای منافذ باز ک بخاطره جوش هام روی صورتم ایجاد شده میخواستم لیزر انجام بدم ک با دکترم مشورت کردم و ایشون میکرونیدلینگ رو به من پیشنهاد کردند میخاستم نظر شما رو هم بدونم که کدوم بهتره و درصد بهبودی از دیدگاه شما در کدوم یکیشون بیشتره و اینکه با توجه به اینکه من هنوز جوش میزنم امکان میکرونیدل هس یا نه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فاطمه
      برای منافذ باز هیچکدام ولی برای اسکار آکنه اگر لایه زایای پوست آسیب ندیده باشد قطعا میکرونیدلینگ اما فقط با درمارولر اورژینال نه چینی.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  68. اعظم
    اعظم گفته:

    با سلام و خسته نباشید به آقای دکتر.
    آقای دکتر من صورتم خیلی جوش میزته وحتی دست و پشت بدنمم زیاد جوش میزنه و یه مسئله ی دیگه ای هم ک هست من رو خیلی اذیت میکنه قرمزی بینیم و صورتم هست،هر دکتریم ک میرم خوب نمیشه،خودم با جوشا کنار اومدم ولی با قرمزی صورتم نمیتونم کنار بیام.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم اعظم
      احتمالا شما دچار آکنه روزاسه هستید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  69. فرزانه
    فرزانه گفته:

    سلام آقای دکتر، خسته نباشین من 30 سالمه و الان صورتم دیگه جوش نمیزنه ولی جای جوشهام روی صورتم خیلی اذیت می کنه و از این موضوع ناراحتم .دکتر زیاد رفتم ولی الان آخرین پیشنهاد دکترم واسه جای جوش لیزر co2 فرکشنال بوده که هنوز انجام ندادم به نظر شما باید چه کار کنم؟ البته من شهرستانم و متاسفانه نمیتونم حضورا خدمت برسم، میتونم عکس از صورتم واستون میل کنم و شما اظهار نظر کنید، مرسی از شما.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فرزانه
      همانطور. که در, ویدئو هم هست بهتره درصورت نیاز اول اقداماتی مانند پانچ و … انجام شود
      دکتر قنبری

      پاسخ
  70. احمد فواد
    احمد فواد گفته:

    سلام و عرض ادب .. 17 سال دارم و در ناحیه صورتم سکار های دیده میشود.میگویند که اشکار بر اثر کندن و یا زیاد فشار دادن به وجود میاید اما من نه فشار دادم و نه کندم .خودش به وجود آمده است .لطفآ راه درمانش و علتش را بگویید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای احمد فواد
      روشهای درمانی همان است که گفته شد
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دختر قنبری

      پاسخ
  71. امیر
    امیر گفته:

    سلام پسری ۱۷ ساله هستم بر روی صورتم جای جوش باقی مانده است.برای ترمیم صورت خود باید چکار کنم؟؟؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای امیر
      باتوجه به سن شما
      باید همزمان هم برای متوقف شدن خود جوش و هم برای درمان جای جوش اقدام کرد
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  72. اعظم
    اعظم گفته:

    باسلام و خسته نباشید به آقای دکتر.
    آقای دکتر من صورتم خیلی جوش میزته وحتی دست و پشت بدنمم زیاد جوش میزنه و یه مسئله ی دیگه ای هم ک هست من رو خیلی اذیت میکنه قرمزی بینیم و صورتم هست،هر دکتریم ک میرم خوب نمیشه،خودم با جوشا کنار اومدم ولی با قرمزی صورتم نمیتونم کنار بیام.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم اعظم
      احتمالا سما دچار نوعی از آکنه بنام روزاسه هستید و باید برای سالها تحت نظر باشید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  73. امیر
    امیر گفته:

    سلام.ببخشید میخواستم به صورت حدودی هزینه متوسط عمل میکرونیدلینگ رو بدونم.ممنون

    پاسخ
  74. لیلا
    لیلا گفته:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    من 27سالمه و مدت 8ساله که روی جناق سینم کلویید دارم از هر روشی هم استفاده کردم برا برطرف کردنش اما از بین نمیره. هم چسب استفاده کردم هم آمپول تزریق کردم هم فریز کردم
    اما جوابی نداشتن.
    لطفا راهنماییم کنید از لحاظ روحی خیلی روم تاثیر گذاشته!!!

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم لیلا
      اگر تزریقات مکرر و لیزر و فریز جواب ندادند حتما با یک جراح پلاستیک مشورت کنید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  75. Sahar
    Sahar گفته:

    سلام اقاي دکتر از مطالبه خوبتون تشکر ميکنم راستش شروع کردم به خوندن يه آن ته دلم خالي شد چون واقعا به ليزر فرکشنال CO2دلم خوش بود
    لطفا حرفاي منم بخونيد ببخشيد که زياده
    من ٢٢,سالمه از نوجواني صورتم جوش ميزد تا ١٨سالگي تقريبا جاي جوشي نداشتم از ١۶,سالگي درمان جوشمو شروع کردم تا الان که ٢٢سالمه تقريبا همه آنتي بيوتيک هارو مصرف کردم حتي دکوتانم استفاده کردم داروهاي موضعيه زيادي هم استفاده کردم
    ١۶ساله بودم که در اثر افسردگيه شديد به يک بيماريه پوستي دچار شدم که باعث ريزش سکه ايه موهام شد و يه هاله ي ماه گرفتگي روي پيشونيم ايجاد شد، بيوپسيم انجام دادم که مشخص شد موهام دائمي ريخته البته خيلي بزرگ نيس اندازه يه سکه کوچيکه که دوقسمته موهام به اين شکل ريخته.سه بارم تزريقات انجام دادم اما مويي در نيومد خلاصه با داروهاي خوراکيو موضعي خوب شدم تا اين که بعده دوسال بيماريم دوباره فعال شد داش قسمته جلويي موهامم ميرخت که قبل از ريزش متوجه علائمش که به صورت التهابو خارشه شدم دوباره داروهاي خوراکيو موضعيمو شروع کردم هربار که هيدروکسي کلروکين سولفاتمو واسه بيماريم مصرف ميکنم بعد از دوره ي درمانم که ۶,ماهست صورتم شروع ميکنه به جوش زدن از ١٨,سالگي تا به الان صورتم کوچکترين جوشي ام که ميزنه جاشون تبديل به اسکار ميشه ازمايشات هورمونو تخمدانم انجام دادم که دليل جوش زدنم مشخص شه که همشون سالم بودن، درحال حاضر تحت درمان جوش هستم که خداروشکر به اين نوع انتي بيوتيک جواب دادمو هيچ جوشي ندارم،
    جاي جوشام خيلي عميق نيس خيليم زياد نيستن من حتي به ازبين رفتنه کاملشون اميدوارم نوع پوستم سبزه روشنه تاحالا داروهاي لايه برداره زيادي استفاده کردم ٣بار ميکرودرم و ٣بار ليزر RFسوزني انجام دادم تأثيراته خوبي داشته اما جاي جوشيو ازبين نبرده فقط سطحي ترشون کرده
    آقاي دکتر من مشهد زندگي ميکنم باتوجه به توضيحاتم ازاينکه ممکنه بيماريم دوباره فعال شه وصورتم دوباره شروع کنه به جوش زدن و جاي جديد جوش باقي بزاره نگرانم کرده البته صورتم خيلي چرب بود که با دکوتانو داروهاي موضعي به حداقل رسيده
    ازتون راهنمايي ميخوام ايا ليزري هست که به طور قطعي باعث شه صورتم ديگه جوش نزنه؟
    من تصاوير ليزر فرکشنال Co2 زيادي ديدم که خيلي عالي به اين ليزر جواب دادن اقاي دکتر من واسه جاي جوشام چيکار کنم؟
    لطفا کمکم کنيد من واقعا خسته شدم اين وض خلل ايجاد کرده تو زندگيم خيلي غمگينم :'(
    بازم شرمنده به خاطر متنه طولانيم.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فاطمه
      میزان پاسخ شما از لیزر کاملا بستگی به عمق اسکار دارد
      اینکه آیا لایه زایای پوست آسیب دیده یا خیر
      و فقط با معاینه میشه جواب داد
      اگر آسیب سطحی باشد به لیزر جواب میدهد ولی در اسکار عمقی تر حتما باید اول اقداماتی مانند پانچ و … را در نظر داشت
      دکتر قنبری

      پاسخ
  76. دندا
    دندا گفته:

    سلام
    بهترین راه از بین بردن جای زخم عمل جراح چیه و لیزر تاچه حد از بین برنده هست؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم ندا
      واقعا انتظار دارید بدون معاینه جواب سوال شما را بتونم بدم
      دکتر قنبری

      پاسخ
  77. محمود
    محمود گفته:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    بنده 27 سال سن دارم و بر اساس ارث خانوادگی در سن 18 سالگی به بعد روی صورتم و بخصوص بینی ام جوشهایی قرمز رنگ پیدا شد و این مورد تا چند سال بعد کم و بیش ادامه داشت و الان کاملا رفع شده است ولی جوشهایی که روی بینی ام بودند الان تبدیل به برآمدگی های گوشتی شده اند که بینی را زشت جلوه میدهد ،چند سال پیش به پزشک مراجعه کردم و پزشک بعد از تجویز مقدار زیادی دارو که گران قیمت هم بودند به من گفت ابن برآمدگی ها رفع نمیشود،البته چندان دکتر باسوادی نبود به نظرم چون با این پیشرفت علم و لیزر نباید به من با قاطعیت چنین پاسخی میداد،خواستم از شما بپرسم به نظر شما با گذشت چند سال آیا امکان درمان و هموار سازی پوست بینی من با لیزر و یا راه حل دیگر وجود دارد،چون تحمل این وضع برایم سخت است.
    با تشکر فراوان از شما

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر اقای محمود
      گمان کنم شما مبتلا به روزاسه باشید و این ضایعات ممکن است بیشتر هم شوند
      اول باید برای کنترل بیماری تلاش کنید و سپس با مراجعه به جراح پلاستیک برای کنترل سایز بینی اقدام کنید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  78. سونيا
    سونيا گفته:

    سلام اقاي دكتر خسته نباشيد من ١٨ سالم هستش و يك ماه هست كه ابله موغون گرفتم و لكهاي كوچك وبزرگ زيادي كه قرمز رنگ هست روي صورتم مونده و نزديك ١٤از اين زخم ها گود هستن خيلي خيلي نگران هستم مي خواستم بدونم با چه راهي ميشه كاملا صورتم خوب بشه و تقريبا چقدر طول ميكشه با تشكر .

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سونیا
      لطفا در اولین فرصت ممکن برای ویزیت تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  79. سمانه
    سمانه گفته:

    سلام خسته نباشید
    من روی صورتم جای جوش دارم همه ی درمان ها به غیر از پانچ و درم ابریژن و انجام دادم. co2 , میکرودرم ابریژن ,سابسیژن , میکرونیدل برقی و دستی , مزوتراپی , TCA , لایه برداری , پی ار پی .. انجام دادم که فکر میکنم در کل بدتر شد. ایا در روش پانچ بخیه نیاز هست؟ چون بکبار بخیه زدم جاش موند . اگر درم ابریژن انجام بدم ممکنه باعث به وجود اومدن اسکار جدید بشه؟ الان که خودم از میکرونیدلینگ استفاده میکنم نظرتون درمورد فرکشنال غیر co2 چیه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سمانه
      اولا با توجه به توضیحات شما لایه زایای پوست در نواحی اسکار های شما ازبین رفته است لذا :
      روشهایی مانند fractional Co2 و درم ابریژن و پیلینگ که همگی نیاز دارند که لایه زایای پوست سالم باشند برای شما تاثیر بسزائی نخواهند داشت.
      در مورد پی ار پی هم که اصلا نقشی در اسکار ندارد
      و بهترین درمانها برای شما اقداماتی مانند پانچ , سابسیژن و … هستند
      اما توصیه میکنم ابتدا برای مشاوره رایگان حضوری تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  80. شيما
    شيما گفته:

    با سلام دكتر من اصفهان هستم روي گونه ام تعدادي اسكار آكنه هست كه نيمه عميق هست راه قطعي درمان چي هست؟ آيا ميكرونيدلينگ جواب مي ده؟ چون بستگي به ميزان كلاژن سازي پوست داره چطوري مي شه تشخيص داد كه اين نوع درمان براي من مناسب هست؟
    مي تونم عكس صورتمو براتون ايميل كنم؟ با سپاس

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم شیوا
      خیر با عکس نمیشه تشخیص داد و باید زیر چراغ لوپ ببینم
      و احتمالا باید قبل از میکرونیدلینگ باید پانچ شوید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  81. مكرمه
    مكرمه گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشيد.
    من24 سالمه و از12 سالگي جوش ميزدم حدود 3سال قبل تيپ جوشام تغيير كرد و جاي جوش رو پوستم ايجاد شدو2 سال هم تحت درمان طب سنتي بودم كه جوشاي فعالم خوب شد اما روند بينهايت كندي داشت و براي درمان اسكار نتيجه اي نگرفتم ؛ 2بار ليزر فركشنال هم كردم اما تاثير چنداني نداشت!ساب سيژن يا پانچ ميتونه جاي جوشام و برطرف كنه؟
    ممنون ميشم راهنماييم كنيد.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مکرمه
      بله احتمالا لایه زایای پوست شما در کف اسکار آسیب دیده و لیزر برایتان مناسب نیست
      برای مشاوره رایگان حضوری تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  82. علی
    علی گفته:

    سلام
    دکتر من چندتا جوشگاه پهن و کم عمق که زیاد مشخص نیست دارم (وقتی جلوی ایینه میرم و زوم میکنم روش مشخص میشه جوری که وقتی یکم پوستم رو میکشم محو میشه و بهنظرم سطحی هست)
    1.چه روش درمانی برای این مشکل پیشنهاد میدید و ایا ماندگارهست
    2.میخاستم از شما وقت بگیرم و با توجه به اینکه شهرستان هستم میخاستم بدونم در ویزیت اول این مشکلات رو برام حل میکنید و یا باید وقت بگیرم بعد از معاینه

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای علی
      احتمالا با سابسیژن مشکل حل بشه
      حتما وقتی تماس میگیرید , بفرمائید که میخواهید کارتان هم انجام شود و حتما شیفت صبح بیایید
      منتظر ملاقاتتان هستم
      دکتر قنبری

      پاسخ
      • علی
        علی گفته:

        سلام مجدد
        دکتر یادم رفت بگم چندتا دونه جای جوش پهن و عمیق (roting) هم دارم از قبل مونده اونا هم میخاستم درمان کنم
        و مورد دیگه که واسم مهمه اینه که با وجود اینکه جوشام درمان کردم و تقریبا جوش فعالی ندارم و در محل هایی که حتی جوش فعالی نیست اسکار کوچیک و سطحی میزاره که خیلی ناراحتم نکرده میکرولیدنیگ واسم جواب میده؟
        خیلی ممنون

        پاسخ
        • admin
          admin گفته:

          درود مجدد بر آقای علی
          واقعا اظهار نظر بدون معاینه ممکن نیست
          برای مشاوره رایگان حضوری تشریف بیاورید
          دکتر قنبری

          پاسخ
  83. ترانه
    ترانه گفته:

    با سلام. من از بچگی صورتم جوش میزد ولی هیچوقت جای جوشام نمیموند تا اینکه تو سن 18 سالگی یه دکتر رفتم بدون هیچ نگاهی به صورتم قرص راکوتان نوشت که باعث شد جوشام شعله ور بشه و صورتم پر جای جوش بشه قطع که کردم جوشام تقریبا خوب شد الان اگه جوش بزنم جاشون تو صورتم نمیمونه ولی زیر صورتم تو نواحی گردنم اگه جوش بزنم جای جوش میمونه آیا از عوارض قرص های راکوتانه؟الان 27 سالمه…و اینکه بعد از 7 جلسه co2 که جواب چندانی نداشت 4 جلسه ساب سیژن کردم که واقعا عالی بود فقط 4 جای جوش نیمه عمیق سمت چپ و راست صورتم به چشم میاد میشه با پانچ از بین برد؟پیش یه دکتر رفتم گفت حیفه پوستتو پانچ کنیو بخیه بزنی چون جای جوشام خیلی کم باقی مونده و اینکه پوست خیلی روشنی دارم…با تشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم ترانه
      قطعا درمان شما. روشهایی غیر از لیزر هست
      و احتمالا پانچ براتون مفید باشه
      ولی چرا بخیه ؟؟؟!!!!
      هیچ نیاری به بخیه ندارید
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  84. ناصر
    ناصر گفته:

    سلام منم پزیراباشید جناب دکتر قنبری جوانی هستم 30ساله صورتم حدود10 ساله بامشکلاتی روبه روشده که قبلا برای درمان جوش های زیرپوستی رواکوتان مصرف کردم که خداروشکرجواب داد.ولی متاسفانه درحال حاظربامشکل موبرگشتی مواجه هستم یعنی موهای صورتم انگارقدرت این راندارن که ازپوست بیرون بیان ودرزیرپوست شروع به رشدمیکنند که بعدا موجب حفره های عمقی میشوند که خودم صدیدعزاب میکشم ازلحاظ روحی ولی متاسفانه به دلیل بیکاربودنم قادربه پرداخت هزینه های ان نمیباشم لطفا راه درمان روبرام توضیح میدهید باتشکر فراوان

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای ناصر
      با توجه به شرح حال بنظر میرسد دچار فیستول شده باشید
      برای معاینه تشریف بیارید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  85. افسانه
    افسانه گفته:

    با سلام
    و خسته نباشید..
    من دختری ۲۸ساله هستم که یکسالو نیم پیش تصادف کردم و دستم به شدت آسیب دید،
    آرنجم پارگی عمیق داشت که حدود ۲۰تا بخیه خورد
    و ساعدم بر اثر شکستگی پیچو پلاک شد
    و ۳بار تحت عمل جراحی قرار گرفتم برای ساعدم
    یعنی ساعدم ۳مرتبه بخاطر جراحی باز شد
    درحال حاضر بخاطر جای بخیه هام ناراحتم و جلوه ی خوبی نداره
    راه حلش برای ازبین رفتن جای بخیه چیست؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم افسانه
      درمان شما شامل یک بخش جراحی پلاستیک و یک بخش درمان پوست هست
      برای مشاوره رایگان حضوری تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  86. پرنیان
    پرنیان گفته:

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم در شهرهای کوچیک که متخصص پوست و مو ندارن، میشه به انجام میکرونیدلینگ توسط پزشک عمومی اعتماد کرد؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم پرنیان
      ولا چی بگم ؟؟؟
      خیلی به تخصص نیست به دانش و تجربه هست و رقابت اصول و رولر اصل نه چینی
      دکتر قنبری

      پاسخ
  87. فریماه
    فریماه گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    دکتر عزیز سوال من اینه که بعد از سابسیژن امکان بازگشت اسکار اکنه هست؟ و اینکه چند وقت بعد از این عمل میشه از کرم های آرایشی استفاده کرد؟؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فریماه
      آن مقدار از پاسخ درمانی که پس از سابسیژن و بهبودی آن بدست میاید , پایدار است
      و مصرف کرم حدود ۷ الی ۱۰. وز بعد ممکن است
      دکتر قنبری

      پاسخ
  88. حسین
    حسین گفته:

    سلام استاد محترم

    همسر بنده وقتی جوشی روی صورتش میزند یا کلا وقتی جایی از بدنش زخم می شود دیر خوب می شود و دو سه جای جوش روی صورتش مانده شاید 4 ماه است….چه کنیم
    متشکرم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای حسین
      خب این موضوع علاوه بر جنس پوست به مراقبت های شما هم مربوط است
      به پزشک مراجعه کنید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  89. سارا
    سارا گفته:

    با سلام و درود فراوان خدمت دکتر عزیز
    طبق فرمایش شما در پست قبلی درباره سابسیژن من چند بار لیزر کردم جای جوشهام بهتر شده ولی دوباره برگشته و بد شده ولی در سابسیژن اگه پوست خوب بشه همون مقدار خوب شدن مثل لیزر بر نمیگرده.درسته؟؟؟؟؟
    و اینکه اگه قرار باشه این عمل تکرار بشه چقدر باید از دفعه اول بگذرد؟؟ با سپاس فراوان

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سارا
      درست است
      برخلاف لیزر که تا حدی اسکار بعد از چند ماه بر میگردد
      نتایج سابسیژن پایدار است
      در مورد تکرار سابسیژن باید وابسته به همون اسکار تصمیم گرفت
      دکتر قنبری

      پاسخ
  90. محمد
    محمد گفته:

    سلام دکتر
    من قبلا برای مشاوره برای اسکار و جای جوش پیش شما اومده بودم که شما بعد از معاینه منو برای تهیه عکس به فتوگرافی فرستادین من هم عکس ها رو تهیه کردم و امروز برای پاکسازی به کلینیک اومدم و پاکسازی رو انجام دادم سوال من اینه که شما کار پانچ و سابسیزن رو کی شروع می کنید ?
    چون دوباره وقت پاکسازی برای 3 هفته ی دیگه داده شد . آیا این پاکسازی ها لازمه ؟ و اینکه چند جلسه باید انجام بشه ؟ چون 9 ماه دیگه نامزدی دارم و میخوام سریعتر تموم بشه خواهشا کمک کنید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای محمد
      ترشحات زیاد موجب افزایش ریسک عفونت می گردد
      اگر بعد از پاکسازی عمیق , ترشحات پوست شما کنترل شده است
      با مطب تماس بگیرید و وقت پانچ بگیرید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  91. فریبا
    فریبا گفته:

    سلام آقای دکتر
    این راسته که جای جوش کاملا رفع نمیشه؟
    صورت من جای جوش زیادی داره داره، یعنی هیچ وقت پوستم کاملا صاف نمیشه؟

    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فریبا
      بله هیچ اسکاری در هیچ جای دنیا ۱۰۰% از بین نمیرود و در بهترین نتایج حدود ۷۵% بهبودی خواهد داشت
      دکتر قنبری

      پاسخ
  92. مائده
    مائده گفته:

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر عزیز که قطعا با وجود مشغله های فراوان با حوصله جواب سوالات ما را میدهید…
    من دختری 18 ساله هستم که در سن ده سالگی آبله مرغان گرفتم و جای آنها هنوز در صورتم وجود دارد بعد از بهبودی در همان سال به پزشک مراجعه کردم و ایشون دو کرم یکی مخصوص روزها و دیگری مخصوص شب ها برای من تجویز کردن که فقط روی نقاطی که جای آبله مانده بود میزدم ولی متاسفانه هیچ اثری نداشت و دیگران معتقد بودند جای آبله هیچگاه درمان نمی شود و به همین خاطر درمان را در آن سال ها رها کردم….اکنون که به این سن رسیده ام وجود این نقص در صورتم را بیشتر احساس میکنم آیا روش قطی و 100% برای رفع آن وجود دارد؟؟؟؟و شما از چه روشی استفاده می کنید؟؟؟
    سوال دیگرم نیز این است که من روی چانه ام چال دارم(از اول بوده،خدادادی) و فک میکنم بدون چال زیباتر به نظر خواهم رسید آیا روشی برای برداشتن آن وجود دارد؟؟؟
    ««ممنون و سپاس گزارم»»

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مائده
      در مورد آبله که روش ۱۰۰ درصد فقط جنبه تخیلی دارد اما امکان بهبودی نسبی وجود دارد و حتما باید شما را ببینم
      اما در مورد چال چونه
      با تزریق فیلم قابل بهبود است
      دکتر قنبری

      پاسخ
  93. آنا
    آنا گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید،اسکار های صورت من مربوط به جوشهای حدودا سه سال پیشه، با وجود اینکه عمیق نیستند اما در نور جلوه بدی دارن و اعتماد بنفسم رو پایین آوردن،و اینکه تقریبا کل گونه ام رو پوشونده ان، میخواستم بدونم کدوم یک از روش های میکرونیدلینگ، پانچ و سابسیژن رو توصیه میکنید.متاسفانه به علت اینکه ساکن شیرازم امکان اینکه حضورا خدمت برسم رو ندارم.
    از اینکه وقت خودتون رو برای ما میگذارید ممنونم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم آنا
      درمان اسکار آکنه همیشه یک درمان ترکیبی هست نه یک درمان منفرد
      لذا باتوجه به معاینه احتمالا پانچ و میکرونیدلینگ و شاید هم سابسیژن رو براتون انجام میدم
      دکتر قنبری

      پاسخ
  94. نازنين
    نازنين گفته:

    سلام و خسته نباشيد
    ببخشيد من الان ٥ روزه كه براي درمان اسكار هام ليزر فركسل انجام دادم ميخاستم ببينم چند وقت بعد بايد صبر كنم تا نتيجه رو متوجه بشم و اينكه براي دو هفته بعد وقت ميكرونيدلينگ دارم به نظر شما خوب است يا خير؟!

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نازنین
      اصولا من استفاده از لیزر فرکشنال یا فرکسل را برای درمان اسکار اکنه قبول ندارم . ترجیح بنده این است که در ابتدا بیمار را از نزدیک ببینم .
      همانطور که در ویدئو گفتم اگر عمق این اسکارها بیشتر از حدی باشد که نتوانم با روشهایی که ملاحظه کردید آنرا درمان کنم باید با پانچ کردن و سابسیژن این کار را انجام داد .
      به هر حال دو هفته بعد از لیزر فرکشنال هیچ دلیلی برای میکرونیدلینگ نیست و ادغام این دو روش درمان هم در هیچ کجا مشاهده نکردم .
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر فنبری

      پاسخ
  95. نرگس
    نرگس گفته:

    با سلام
    من دختري ٣٠ ساله هستم كه براي درمان جاي جوش ٢ جلسه ميكرونيدلينگ كردم و جاي جوش هام خيلي بهتر شد اما احساس ميكنم كه بعد اين كار منافذ پوستم باز تر شده و كمي صورتم لك شده مي خواستم ببينم اين از عوارض ميكرونيدلينگه يا خير و من دورمانم رو قطع كنم يا ادامه بدم؟
    با تشكر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نرگس
      ابن عوارض ناشی از روش و درمارولر چینی و یا عدم توجه شما به توصیه های پزشک میباشد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  96. نرگس
    نرگس گفته:

    سلام
    دختري ٣٠ ساله هستم ، براي درمان جاي جوش ٢ بار به فاصله ١ ماه ميكرونيدلينگ كردم كه خيلي در بهبود جاي جوش موثر بود اما الان با گذشت ٣ هفته از ميكرونيدلينگ بار دوم احساس مي كنم كه منافذ پوستم بازتر شده و روي بيني ام جوش هاي سر سياه زيادي پيدا كردم، مي خواستم ببينم اين از عوارض ميكرونيدلينگه يا خير و به نظر شما درمانم رو قطع كنم يا ادامه بدم؟
    با تشكر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نرگس
      احتمالا شما با رولر چینی یا درماپن میکرونیدلینگ شده اید
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  97. هستی
    هستی گفته:

    وقت بخیر، میخواستم بدونم ‌بعد از عمل پانچ کل صورت باندپیچی میشه یا فقط جاهایی که پانچ شده؟ وکلا چقدر طور میکشه تا دیگه جای بخیه ها مشخص نشه چون من شاغلم و نمیخام تو محیط کارم مشخص بشه. با تشکر از شما

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم هستی
      فقط نقاط پانج شده پانسمان کوچکی خواهد داشت و نیازی هم به بخیه نیست
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  98. علی
    علی گفته:

    سلام اقای دکتر من پسری ۱۸ساله هستم جوش های زیادی رو صورتم دارم بعضی وقت ها ماسک گیاهی استفاده میکنم موقت جوشو از بین میبره ولی بعد یکی دوروز بازم از همونجا جوش میزنه

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای علی
      لازم است بدانید کنترل اکنه تا سن 35 سالگی ادامه دارد . از جمله کارهایی که باید انجام دهید شست و شوی مرتب با شوینده های مناسب و به دفعات منظم است .
      همچنین رعایت رژیم غذایی، کنترل استرس و یک دوره پاکسازی عمیق می تواند به شما کمک زیادی بکند .
      در صورت لزوم برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  99. حسین
    حسین گفته:

    سلام وقت بخیر : آقای دکتر من 30 ساله هستم و تقریبا از 19 سالگی تا 23 سالگی جوش های خیلی بزرگی روی بینی و دیگر جاهای صورتم می زد .الان دیگه جوش بزرگ در صورتم نمی زنه فقط جای جوش ها روی بینی بنده به شکل برآمدگی های بی رنگ باقی مانده است . لطفا بنده را جهت روش موثر درمان این نوع اسکار راهنمایی بفرمائید.با تشکراز توجه شما.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای حسین
      درمان جای جوش یک پروسه طولانی مدت است
      و حتما باید زیر چراغ لوپ دیده شود
      برای مشاوره حضوری رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  100. مصی
    مصی گفته:

    با سلام و خسته نباشید روی صورت من جای اسکار فراوان دیده میشود دکتر طب سنتی انداختن زالو را به من پیشنهاد داده نظر شما د رمورد روشهای درمان سنتی چیست

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مصی
      این امامزاده برای شما شفایی نداره
      بعد از اینکه همه ابن راه ها را امتحان کردید برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  101. تينا
    تينا گفته:

    سلام،دخترى ٢١ ساله هستم ، به علت مشكلات كيست تخمدان مدتى قرص ياسمين مصرف ميكردم و پوست عالى داشتم اما به محض بهبود و قطع قرص ،جوش هاى آكنه اى عميق و وحشتناكى زدم، روى صورت و سينه، الان ٤ ماه هست كه قرص آكوتان تحت نظر پزشك مصرف ميكنم، در اين مدت متاسفانه جوش هامو هى چلوندمو كلى جاى جوش دارم،حالا ميخواستم ببينم برا از بين بردن اين اسكار ها بايد چيكار كنم؟آيا ميكرودرم جواب ميده؟ چيكار كنم؟!

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم تینا
      استفاده از میکرودرم برای درمان جوش چیزی در حد شوخی است . لطفا ابتدا ویدئو مربوط به درمان جای جوش را ملاحظه کنید و سپس برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  102. maryam
    maryam گفته:

    با عرض سلام خدمت شما آقای دکتر،من 3ماه پیش بر اثر تصادف وجراحی خط بخیه روی پام بوجود اومده و همینطور 1جای زخم که کمی گوشت اضافه قرمز آورده روی زانوم،میخواستم بپرسم چه راهی واسه از بین بردن این جاها وجود داره چون خیلی اذیتم میکنن.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مریم
      واقعا بدون معاینه در مورد درمان اسکار نمیشود چیزی گفت
      و ضمنا تا زمان زیادی نگذشته مراجعه کنید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  103. سارا
    سارا گفته:

    سلام خسته نباشید من ۴۴ سالمه وبه دلیل اینکه چند سال پیش الکترولیز کردم در چانه ام اسکارهایی وجود دارد ایا اینها درمان میشود و با دارو یا کرم میشود؟اگر هم با لیزر میشود طی چند جلسه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سارا
      بهترین درمان میکرونیدلینگ با درمارولر اورژینال است
      البته باید به دینامیک منطقه هم توجه داشت
      دکتر قنبری

      پاسخ
  104. هستی
    هستی گفته:

    عرض سلام و خسته نباشید. اقای دکتر من از اذربایجان غربی هستم دو هفته پیش عمل پانچ را انجام دادم الان جاهایی که پانچ شده برامده شده (انگار که صورتم جوش زده باشه) همسطح‌پوستم نیست . دلیل این برامدگی ها چیست ایا قابل درمان است؟ لطفا کمکم کنید خیلی نگرانم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم هستی
      معمولا در پانچ از این دیت مشکلات نداریم
      لطفا با پزشکتان تماس بگیرید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  105. شیما
    شیما گفته:

    با سلام
    دکتر برای اسکار روی پوست صورتم یک بار ساب سیژن انجام دادم که عالی بود و 60 در صد جواب داد برای ادامه درمان میکرودرم 2 بار انجام دادم به اضافه لایه بردار هایی که دکتر نوشت. در هنگام میکرودرم پوستم زخم شد.
    احساس می کنم پوستم ضخیم شده و ضخامت داره و اصلا جالب نیست علت چیه و جه کار باید کرد؟ با سپاس از شما

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم شیما
      اگر پزشکی برایتان سابسیژن انجام داده و نتیجه رضایت بخش بوده پس حق این است که بازم به ایشان مراجعه کنید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  106. رضا
    رضا گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز
    آقای دکتر با انجام میکرونیدلینگ برای بهبود جای جوش ها آیا بلافاصله بعد ازاون میشه بیرون رفت و به زندگی روزمره رسید یا مدتی عارضه هایی مثل لخته افتادن و … در صورت مشاهده میشه که آدم رو ی مدت خونه نشین میکنه ؟ اگه اینطور هست لطفا این عارضه ها رو بگید و مدت ناپدید شدن و رفع این عارضه ها رو هم بیان کنید… مثلا لیزر فراکشن جای سوختگی به مدت 2 تا 4هفته ایجادمیکنه و لکه های ناشی ازون ممکنه چندین ماهم باقی بمونه،میخاستم بدونم در مورد میکرونیدلی که شما انجام میدید این عارضه ها به چه صورت و چه مدته؟تشکر از زحماتتون در این سایت

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای رضا
      در ابتدا باید بدانید که بیشتر مراجعین قبل از میکرونیدلینگ نیاز به درمانهای دیگر مانند پانچ و سابسیژن و … دارند
      و در مورد میکرونیدلینگ باید بدانید که اصلا عوارض لیزر رو نداره و حدود ۵ روز همه چیز مرتبه و درمورد بیرون رفتن هم با مراقبت از آفتاب میتونید بیرون بروید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  107. عسل صادقی
    عسل صادقی گفته:

    سلام من کنار بینی ام رو برای بر طرف کردن گودی ایجاد شده در اثر جراحی بینی ، لیزر فرکشنال انجام دادم اما نه تنها گودی از بین نرفته بلکه کنار اون اسکار فرورفته ای ایجاد شده. اسکار فرو رفته در اثر لیزر فرکشنال چگونه از بین میرود؟؟/

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم صادقی
      واقعا پاسخ به شما بدون معاینه امکان پذیر نیست
      لطفا برای مشاوره رایگان حضوری تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  108. فاطمه زارع مهرجردی
    فاطمه زارع مهرجردی گفته:

    سلام .جناب دکتر من دختری 23 ساله ام که به تازگی از دانشگاه فارغ تحصیل شدم . من به دلیل زخم معده ای که گرفتم در طول دوران دانشگاه پوستم دچار جای جوشای زیادی شده . من قبلا صورت بسیار صافی داشتم .اهل یزد هستم با توجه به اب وهوای یزد و سابقه بیماری که دارم تا حالا هر دکتری که رفتم صورتم نه تنها خوب نشدم که تاثیر فوق العاده بدی روی صورتم گذاشته. به خدا ارزومه دوباره صورتم مثل قبل بشه .جای جوش روی لپ هام و چونه ام

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم زارع
      نگران نباشید
      انشالله حل خواهد شد
      ویدئو را ببینید و برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  109. حسین
    حسین گفته:

    با سلام,من 25سالمھ,سھ ماھ قبل دچار آبلھ مرغان شدم کھ تمام بدنم جوش زد الان خیلی خیلی بھتر از قبل شدم ولی ھنوز جای جوش ھا روے بدنم دیدھ مےشود,آیا بر اثر مرور زمان این جوش ھا ناپدید میشوند یا بھ یک متخصص مراجعھ کنم؟

    پاسخ
  110. سمیرا
    سمیرا گفته:

    سلام اقای دکتر
    من لیزر فرکشنال واسه جای جوش انجام دادم دکتر به من ترمیم کننده مدیلن معرفی کردم بعد از چند روز که دلمه ها ریختن جای صورتی تا مدت ها تقریبا 2 ماه روی پوستم میمونه باید واسه رفتن لک صورتی و جای شطرنجی لیزر چکار کنم در ضمن پوستم سفید هست

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سمیرا
      این یکی از عوارض لیزر فرکشنال هست البته بخت با شما یار بوده که رنگ پوست شما روشن هست
      و به همین دلیل است که من میکرونیدلینگ را بیشتر توصیه میکنم
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  111. ندا
    ندا گفته:

    سلام آقاي دكتر. وقتتون بخير.
    آقاي دكتر من ٢٨ سالمه ًجاي جوش با عمق متوسط دارم چندبار ليزر فراكشنال انجام دادم و٨ جلسه ميكرودرم ولي زياد راضي نبودم .به نظر شما الان ساب سيژن انجام بدم بهتر جواب ميده يا ميكرونديلينگ وچندجلسه كافي هست.. خيلي ممنون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم ندا
      بهترین درمان جای جوش یا همان اسکار اکنه.شامل میکرونیدلینگ-پانچ و سابسیژن هست
      که با توجه به نوع اسکار روش درمانی تعیین میشود
      تعداد جلسات در جلسه مشاوره و بعد از معاینه مشخص میشود
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  112. امیرحسین
    امیرحسین گفته:

    سلام جناب دکتر خدا قوت
    19 سالمه. به طور ارثی، فرورفتگی های جای جوش دارم. یکی از دوستام از راکوتان استفاده کرده بود منم قبل از عید همین امسال 30 تاشو خوردم و از اون موقع تا الان جوشی نداشتم.
    حالا خواستم برای درمان فرورفتگی ها بیام خدمتتون. میشه بفرمایید هزینه تقریبی میکرونیدلینگ چقدر میشه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای امیر حسین
      ۶ ماه پس از قطع راکوتان مراجعه کنید
      و نیز همانطور که در مقاله و ویدئو هم هست ممکنه قبل از میکرونیدلینگ نیاز به اقدامات دیگری مثل پانچ و سابسیژن داشته باشید
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  113. مينا
    مينا گفته:

    سلام آقاي دكتر
    من براي از بين رفتن اسكار آكنه قبل از عيد يك بار سابسيژن انجام دادم كه به عقيده دوستان و آشنايان 50% جواب داده و معتقدن با يك بار ليزر فركشنال تقريبا” بهبودي حاصل ميشه ،جسارتا” دوتا سوال ازحضورتون داشتم :
    1- براي بهتر نتيجه گرفتن ليزر فركشنال انجام بدم يا ميكرونيدلينگ؟
    2- ميكرونيدلينگ براي من طي چند جلسه و با چه مبلغي بايد انجام بشه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مینا
      قطعا میکرونیدلینگ بسیار بهتر از لیزر فرکشنال است . برای پاسخ دادن به باقی سوالات ، باید بیمار را ویزیت کنم.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  114. مصطفی
    مصطفی گفته:

    با سلام وعرض خسته نباشیدخدمت دکتر عزیز
    بنده 4شهریور اینتراسل بالیزر co2(ترکیبی)برام انجام داده جلسه دوم بودش،پوستم سبزه روشن و
    برجستگی وفرورفتگیهای حاصل ازابله واثرطولانی مدت نورخشید به خاطرشرایط زندیگی وجود اومده….میدونم بدون مشاوره نمیشه تشخیص دادولی خدایی دکترماهاشهرستانیا بایدچیکارکنیم؟ ازهمه چی محروم…فقط دکترمیخوام اینوبهم بگین،بااین هزینه سنگینی که من دارم انجام میدم جواب میگیرم؟ازهمه مهمتر تودوجلسه قبلی اصلا راضی نبودم،2بارمکس ودوبارمیکروانجام دادم یکی از شهرستانی شیراززندگی میکنم نام دکترم ماشاالله سیاوشی…اصلا روش شناختیم ندارم.ازاینکه وقت گران بهاتونوبراماها میذارین خ سپاس گذارم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای مصطفی
      راستش بعضی از ابن اسمها اونقدر شکل بیزنس بخودشون گرفتن که من اصلا نمیشناسم مثل اینتراسل و مکس و…
      اما اسکار آبله واقعا از سخت ترین نوع اسکارهای جوش هست
      لطفا با تلفن های مطب تماس بگیرید و تقاضای صحبت با بنده را بفرمائید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  115. راحیل
    راحیل گفته:

    سلام
    من یه سری جوش هایی رو صورتم میزنم و احساس میکنم که بخاطر حساسیت به مواد شیمیایی هستش چون بعد هر بار کرم زدن یا رفتن به حموم جوش هام بیشتر میشه . ایا راه حلی وجود داره که از شر این جوش ها راحت بشم لازم به ذکر هستش که من الرژی دارم و هر بار که الرژیم شدت میگیره جوش ها ی روی صورتم هم بیشتر میشه

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم راحیل
      باتوجه به شرح حال شما نیاز به مراقبت توسط پزشک دارید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  116. مریم
    مریم گفته:

    سلام
    من 24ساله هستم و جای جوش داشتم که برای این کار یکبار ساب انجام دادم 3جلسه لیزر و کلا 15درصد تاثیر داشت.حالا به میخواهم میکرونیدلینگ انجام بدم اما دکتر گفت همزمان مزوتراپی انجام بدی بهتره.اما من نگرانم که شاید تزریق باعث ایجاد اسکار یا گوشت اضافه در صورتم بشه.نظر شما چیه؟میکرو نیدلینک به تنهایی کافی نیست؟یا مزوتراپی خوبه؟راهنمایی کنید ممنونمیشم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مریم
      موضوع میکرونیدلینگ بهمراه مزوتراپی چیز دیگریست که هیچ ربطی به درمان اسکار ندارد
      اما بر اساس توضیحات شما
      اصلا بعید میدونم که شما صرفا با میکرونیدلینگ به نتیجه برسید
      لطفا برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  117. مینا
    مینا گفته:

    سلام آقای دکتر.من برای از بین رفتن اسکار آبله قبل از عید یکبار سابسیژن انجام دادم که به عقیده دوستان و آشنایان 50% جواب داده .جسارتا دوتا سوال داشتم؛برای بهتر نتیجه گرفتن لیزر فرکشنال انجام بدم یا میکرونیدلینگ؟میکرونیدلینگ طی چند جلسه و هزینه هرجلسه چه مبلغیه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مینا
      هرچند که میکرونیدلینگ خیلی موثر تر از لیزر هست
      اما گمان میکنم بازم سابسیژن برایتان مناسبتر باشد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  118. سعید
    سعید گفته:

    سلام
    من چند ماه پیش به خاطر جای جوش های صورتم میکرونیدلینگ انجام دادم راستش خیلی دردش زیاد بودو تاثیر زیادیم نداشت به دکترم موضوع روگفتم اما اون اصرار داره این بهترین روشه و همینو چند بار تکرار کنم میخواستم بدونم ممکنه نوع پوست یه نفر به این روش سازگاری نداشته باشه.مرسی

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای سعید
      باید عمق جای جوشهای صورتتان را ببینم. اگر جای جوشها عمیق باشد میکرونیدلینگ جواب درستی نمی دهد و باید از روش پانچ و سابسیژن استفاده کرد.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  119. نرگس
    نرگس گفته:

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    میخاستم برای معاینه حضوری خدمت برسم اما من شهرستان هستم .چه زمانی مراجعه کنم که معاینه هم شوم در نوبت قرار نگیرم ؟

    من خیلی روشها رو برای جای جوشهام رفتم ولی بدتر شد مخصوصا لیزر سوزنی که برام میزدند.میخاستم بیام تهران.ممنون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نرگس
      برای تعیین وقت حتما با شماره های مطب تماس بگیرید و مشکل راه دور بودن رو با منشی درمیان بگذارید
      قبلا برای کمک به همه هموطنان به ایشان تذکر داده ام
      دکتر قنبری

      پاسخ
  120. عسل
    عسل گفته:

    سلام من روی گونه صورتم جای آبله زیاد دارم دکتربرام سابسیژن پیشنهادکرده وبعدازاون لیزر .خانواده ام ازلیزرخیلی میترسن میگن ممکنه پیری زودرس بیاره به نظرشمادرسته نگرانیشون؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم عسل
      نگرانیتان در مورد پیری زودرس بعد از انجام لیزر درست نیست ، اما من برای درمان جای جوشهایتان ، لیزر را توصیه نمی کنم.
      میکرونیدلینگ روش کاملا بهتری برای درمان جای جوش است.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  121. متین
    متین گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    پوستم خیلی جوش نمیزنه تو یک سال اخیر چال های کوچک و بزرگی مثل جای آبله دراومده.خیلی نگرانم.اابته تو سالهای گذشته هم برای درمان لک زیاد لیزر کردم.ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درور بر متین عزیز
      احتمال می دهم مشکل شما ، با روش پانچ حل شود ، اما جواب قطعی را بعد از معاینه می توانم بگویم.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  122. احسان
    احسان گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز و محترم .

    پسری 17 ساله هستم که از 14 سالگی دچار آکنه اسکار شدید شدم که با 7 ماه استفاده از راکوتان همه خوب شد ولی جایشون موند ، برای درمان جای جوش به مدت 4 ماه کرم سی گل و tretinoin مصرف کردم که 20 درصد تاثیر داشت و واقعا بیشتر چروک های پوستمو از بین برد، حالا میخوام ببینم لیزر فرکشنال مناسبه واسه صورت من ؟ ممنون میشم اگه هر چه زودتر جوابمو بدید ، با تشکر از شما دکتر عزیز ! .

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای احسان
      مسلما با توجه به عمق ضایعاتی که شما دارید لیزر به شما پاسخ چندانی نخواهد داد
      درمان اول شما پانچ و سابسیژن و … است
      ویدئو را ببینید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  123. علی
    علی گفته:

    با سلام
    میخواستم بدونم برای انجام پانچ معمولا چند جلسه باید به شما مراجعه کنم(البته به جز انجام لیزر)
    در ضمن طول درمان چقدره و من بعد از انجام هر مرحله درمان کی میتونم به کارم ادامه بدم،چون من شهرستان هستم و زمانی رو که برای رفت و آمد لازم دارم برام مهمه
    با تشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای علی
      3 تا 5 روز بعد از هر جلسه پانچ، باید بیمار را از نزدیک ببینم. برای بیمارانی که در شهرستان زندگی می کنند ممکن است زمان رفت و آمد کمی مشکل باشد.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  124. ساغر
    ساغر گفته:

    سلام آقای دکتر.
    بنده 28 سال دارم. از 22 سالگی جوش زدم و قبلا سابقه ی جوش های زیاد رو صورتم نداشتم.
    سه چهار دوره درمان کردم که پوستم خیلی صاف و خوب شد.
    متاسفانه در 25 سالگی جوش های زیادی روی گونه هام زدم. که اثرات اون ها به صورت فرورفتگی های ریز رو صورتم مانده. به متخصص مراجعه کردم.تقریبا ناامیدم کرد و گفت: اخرین روش لیزر رو هم که به صورت جراحی هست اگر رو صورتم به کارببره باز جای آنها میمونه! آیا روشی هست که صورتم مثل سابق صاف بشه؟! لطفا پاسخم رو بدید چون قصد درمان قطعی دارم.

    پاسخ
    • drahmad
      drahmad گفته:

      درود بر خانم ساغر
      البته که امکان درمان تا حدود زیادی برای شما وجود دارد
      لطفا فیلم را ببینید و برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  125. هانی
    هانی گفته:

    سلام خدمت دکتر عزیز. میخاستم ببینم فرق سابسیژن با پانچ چیه. بعد از انجام جای برش هایی که روی صورت توسط این دو روش انجام میدن . باقی میمونه ؟

    پاسخ
    • drahmad
      drahmad گفته:

      درود بر هانی
      لطفا فیلم را ملاحضه کنید بطور واضحی توضیح دادم و ضمنا جای این اعمال روی پوست شما نمی ماند
      دکتر قنبری

      پاسخ
  126. فرانک
    فرانک گفته:

    باسلام ، من صورتم جای جوش داره نه خیلی عمیق جای جوش متوسط هست برای درمان دکتر 4 جلسه آراف فراکسل پیسنهاد دادند ودو جلسه لیزرCO2 فراکشنال ؛ درمان تازه شروع کردم که حدود ده روز از اولین جلسه آر اف می گذره ، می خواستم بدونم تزریق چربی موثر تر هست برای جای جوش یا آراف ولیزر ؟ با تشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فرانک
      بهترین درمان جای جوش یا همان اسکار اکنه.شامل میکرونیدلینگ-پانچ و سابسیژن هست
      که با توجه به نوع اسکار روش درمانی تعیین میشود
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  127. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام.من حدودا 1ماه پیش لیزر فرکشنال co2انجام دادم برای اسکار آبله مرغان.جای لیزر به صورت مربع مربع گود شده رنگش هم تیره شده…باید چیکار کنم تا ترمیم بشه پوستم.خیلی ناراحتم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر ناشناس
      شما دچار عوارض لیزر فرکشنال شده اید
      و این یکی از دلایل مخالفت من با لیزر فرکشنال است
      لطفا به پزشکتان مراجعه نمایید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  128. موهاااااا
    موهاااااا گفته:

    اقای دکتر من دحتری 18ساله هستم که تز سن 12سالگس جوش میزدم نوی صورتم که با درمان دارویی راکونان بهتر شدن و الا وقط جاشون به صورت لک های صورتی رنگ موندن و هیچ فرورفتگی تو صورتم نیست حالا این به کنار من روی باسنم جوش میزنم خیلی وحشتناک قرمز رنگ و بزرگ هرچیم تا الا من قرص مصرف کردم تآثیرب روی این جوش ها نداشته دکترای زبادیم رفتم حالا باید چکار کنم از روش پانج یا بقیه میتونم استفاده کنم تا از دست اینا خلاص بشم توروخدا منو راهنمایی کنید و این که من تهران نیستم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر موهای عزیز
      برای جوش های صورتتان اگر گودی ندارد، از روش درمانی میکرونیدلینگ باید استفاده کرد. اما برای سایر جوشهای بدنتان ، علاوه بر مصرف راکوتان ، باید ملاحظات درمانی دیگری نیز انجام شود .
      باید توجه داشته باشید که میکرونیدلینگ باید 6 ماه بعد از قطع راکوتان انجام شود .
      در صورت تمایل ، برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  129. شادی
    شادی گفته:

    سلام خسته نباشید.من برا فرورفتگی جای جوشام که خیلی عمیقه دوسال بیشترمیشه از دستگاه rf فرورفتگیها رو با سوزن میسوزاند تا حدودی فرورفتگی کم.شده چندجلسه هم پلینگ کرده برام 4جلسه هم اسیدمیوه زده حالا بنظرتون بازم به این شیوه درمانی ادامه بدم یانه؟چه روش دیگه ای رو پیشنهاد میدین؟درضمن جا قرمزیهاش خیلی دیر میره ازچه پمادی برا تسریع بهبودی قرمزیها استفاده کنم؟یه سوال دیگه اینکه من هرجلسه که بالای 23جلسه اینا میشه پول پرداخت میکنم تا چندجلسه به بعد رایگان میشه درمان؟ممنون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم شادی
      بهترین درمان جای جوش یا همان اسکار اکنه.شامل میکرونیدلینگ-پانچ و سابسیژن هست
      که با توجه به نوع اسکار روش درمانی تعیین میشود
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  130. زهرا
    زهرا گفته:

    باسلام و عرض ادب
    جناب دکتر، دختری 27 ساله با پوست گندمی هستم و جای جوشهام به صورت چاله است البته نه عمیق. دکتر شهرستانم گفتند که لیزر فرکشنال کنم، اما واقعا جای جوشام و گودی اونها عمیق نیست. به نظر شما چه باید کنم؟ آیا فرکشنال برای چنین مواردی لازم هست؟
    متشکرم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم زهرا
      بهترین درمان جای جوش یا همان اسکار اکنه.شامل میکرونیدلینگ-پانچ و سابسیژن هست
      که با توجه به نوع اسکار روش درمانی تعیین میشود
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  131. آرمیتا
    آرمیتا گفته:

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر
    دختری ۲۷ ساله هستم که همیشه پوست صافی داشتم مدت یه ماه بود که جوشای زیر پوستی میزد م که به دکترم مراجعه کردم به من ۳ ماه مصرف راکوتان تجویز کردن تقریبا بعد از دوماه قطع مصرف عید امسال دکترم یه چندتا خال ریز سطحی و کک و مک کمرنگ که به چشم نمیامد و با کمی ارایش پوشیده میشد با لیزر برداشتن . اما جای زخم ها خیلی بزرکتر از اندازه ی خال بود تقریبا۴ برابر.دو هفته بعد از لیزر نیز به خاطر یه جوش مصرف دوباره راکوتان رو شروع کردن. بعد از گذشت ۲ ماه بعد لیزر‌ زخم ها به صورت گوشت اضافه .اسکار ترکیبی روی بینی نزدیک چشمم و زیر لبم ماند
    اقای دکتر نا الان که ۹ ماه از لیزرم میگذره نزدیک ۱.۵۰۰ فقط پول کرم و پماد دادم ودکتر های مختلف رفتم.الان جای اسکارها تقریبا صاف شده اما خیلی براق و سفید رنگ و کمی چروکیده است و با بقیه پوستم فرق داره .
    آیا راهی هست که پوستم به حالت اول بر گرده .من هنوزم پوست صافی دارم اما این دو جای زخم حسابی روحیم رو بهم ریخته و از اجتماع دورم کرده حسرت میخورم که پوست صافم رو از دست دادم. من چوب اعتماد به دکتری که اشنامون بود رو خوردم
    الانم پیش هر دکتری رفتم هر کدوم یه روش پیشنهاد میکنن
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم آرمیتا
      درمان هایی که پزشک معالجتان برای شما در نظر گرفته اند کاملا درست است و بهتر است برای ادامه درمان به همان پزشک مراجعه کنید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  132. پریان
    پریان گفته:

    سلام دکتر جان خسته نباشی من حدوداً هشت روز پیش سابسیژن انجام دادم میخواستم بدونم بعد از گذشت چند روز مشخص میشه چند درصد پوستم خوب شده و من باید درصد بهبود پوستمو از چند روز درنظر بگیرم و و اینکه از اون روز به بعد درصد بهبودی ماندرگار خواهد بود ممنون از اینکه وقتتونو برای ما میذارین

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم پریان
      اثر سابسیژن بین 15 روز تا 3 ماه بعد از انجام آن ، مشخص می شود . جوابی که بعد از این مدت به دست می آید ماندگار است.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  133. af
    af گفته:

    با عرض سلام و ادب
    جناب دکتر بنده در سن 19 سالگی جوشهای قرمز و متورم زیادی روی گونه هام زد و همینطور ادامه دارد و جای آنها بصورت لکه های قرمز بود وهست.من آزمایشهای متعددی انجام دادم و دکترهای متخصص پوست و غدد و زنان و کبد وکلیه و طب سنتی فراوانی رفتم و حتی لیزر سه جلسه رفتم.حتی کرم مرطوب هم باعث جوش زدن من میشد تا اینکه تنها راهی که باعث کمتر شدن جوشها شد زالو بود ولی اگر کتر از سالی سه بار زالو بندازم جوش میزنم و این لکه ها هم باقی مانده.
    من الان 26 سالمه و واقعا تحمل این وضع رو تو این سن ندارم.
    ایا میکرودرم راه حل خوبی است؟
    اگر راه حلی برای من دارید من حضوری خدمتتون برسم.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر af عزیز
      میکرودرم هیچ تاثیری در درمان جوش و جای جوش ندارد.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  134. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام دکتر
    امکان داره که روش پانچ جای جوش رو بدتر کنه؟یا عوارضی داشته باشه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فاطمه
      پانچ یکی از روش های موثر برای درمان جای جوش است. اگر زیر نظر متخصص انجام شود عوارض زیادی به همراه ندارد.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  135. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشین
    حدودا دوماهی میشه که سابسیژن انجام دادم اما ورم و قرمزیش همچنان باقیست و به شدت آزارم میده میخاستم نظر شما رو بدونم در این خصوص که آیا صورتم برای بهبود به تایم بیشتری نیاز داره یا اینکه برای رفع ورم و قرمزی باید اقدام دیگری انجام دهم ؟ممنون میشم راهنماییم کنین دکترم میگن که باید صبر داشته باشم اما احساس میکنم روند بهبودم بسیار طولانی شده و اینکه مصرف قرص راکوتان مانع از بهبود ورم و قرمزی ایجاد شده روی صورتم که بر اثر ساب بوده میشه؟
    سپاسگذارم برای وقتی که میگذارین

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فاطمه
      اگر همزمان با انجام سابسیژن از راکوتان استفاده می کنید، کار بسیار اشتباهی است. شما باید سایسبژن را 6 ماه بعد از قطع راکوتان انجام دهید.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
    • زهرا
      زهرا گفته:

      سلام خوب هستین؟خواستم بپرسم شما سابسیژن انجام دادین؟من میخوام انجام بدم ولی خیلی نگرانم اول ازاینکه عوارضی نداشته باشه؟ثانیا چندروز طول میکشه تا بهبود پیداکنه و صورت چ شکلی میشه مثلا لیزر صورتو میسوزونه میخوام بدونم بعداز سابسیژن صورت چ شکلی میشه؟توروخدا هرچی سریعتر بهم جواب بدین

      پاسخ
      • admin
        admin گفته:

        درود بر خانم زهرا
        باید این سوالات را از پزشکی که می خواهید درمان را با او شروع کنید بپرسید ، چون با توجه به عمق ضایعاتی که دارید روشها و تکنیک های سابسیژن متفاوت است.
        در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
        دکتر قنبری

        پاسخ
  136. هانی
    هانی گفته:

    باسلام.آقای دکتر من روی گونه هام جای جوش سطحی داشتم وقتی به دکتر مراجعه کردم گفت 4جلسه لیزر فراکشنال و2جلسه لیزر کل صورت نیاز دارم.من یک جلسه ازلیزر فراکشنال را انجام دادم بعداز یک هفته وافتادن پوسته ها قسمتی که لیزر شده ظاهرا گودتر از بقیه پوستم میباشد.یعنی انگار یک لایه پوستم برداشته شده واون قسمت گودترازبقیه جاها می باشد.میخواستم بدونم آیا این حالت طبیعیه یانه؟ممنون میشم اگه جواب برای خودم هم ایمیل کنید.سپاسگزارم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم هانی
      این عارضه طبیعی نیست. با توضیحات شما به نظر می آید جای جوش هایتان عمیق تر از آن است که با روش لیزر نتیجه بگیرید. در صورت امکان برای مشاوره حضوری تشریف بیاورید.
      متاسفانه به دلیل حجم بالای سوالات امکان ایمیل برای افراد وجود ندارد.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  137. محبوبه
    محبوبه گفته:

    سلام اقاي دكتر
    روي صورتم جاي جوش دارم ك خيلي عميق بودن سه سال پيش رفتم دكتر و سابسيژن انجام دادم بعدم ٤جلسه ليزر co2ك خيلي بهتر شده است وپارسال هم دو جلسه انجام دادم ولي ديگه تأثيري احساس نميكنم و هنوز جاي جوش ها است ميخاستم ميكرونيدلينگ انجام بدم كه با دوتا دكتر مشورت كردم تو شهرم اونا مخالف هستند و اعلام ميكنند تاثيرش موقتي است و فايده نداره و باز co2 انجام بدهم خيلي دوست دارم نظر شما را هم بدونم .

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم محبوبه
      قطعا اثر درمان میکرونیدلینگ بیشتر از CO2 است اما با توجه به توضیحاتی که دادید هیچکدام از این روشها برای شما توصیه نمی شود . شما ابتدا باید درمان با روش سابسیژن پانچ را بصورت صحیح و کامل انجام دهید، سپس سراغ میکرونیدلینگ بروید .
      در صورت تمایل برای مشاوره حضوری تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  138. یلدا
    یلدا گفته:

    با سلام جناب آقای دکتر
    من روی گونه هام قرمز هستش فکر میکنم آکنه باشه جوری که انگار صورتم سوخته باشه .برای لیزر دکتر رفتم اما گفت قابل درمان نیست آیا شما میتونید کمکم کنید؟در ضمن بعد از بند انداختن صورتم زیر چونه ام جوش های ریزی زده که خوب نمیشه امکانش هست شماکمکم کنید؟من هر روش درمانی که مطمئن باشم خوب میشه حتی جراحی هم انجام میدم.من 18سالمه .با تشکر از شما

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم یلدا
      با توجه به مطالبی که گفتید فکر می کنم بیماری شما رزاسه است . به یک متخصص پوست نزدیک به محل سکونتتان برای درمان مراجعه کنید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  139. نیلوفر
    نیلوفر گفته:

    سلام و خسته نباشید .دختر 29 ساله ایی هستم که از سن 18 سالگی همراه جوش صورت جای ان باقی میماند همه راه ها را امتحان کردم میکرودرم.مزوتراپی.co2 که هیچ کدام تاثیر چندانی نداشت اگر داقعا راه حلی وجود دارد راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نیلوفر
      قطعا جای اسکارهای شما انقدر عمیق است که لایه زایای پوست را زا بین برده ، در نتیجه این روش هایی که استفاده کردید هیچ نتیجه جدی بهمراه نخواهد داشت . بهترین روش درمانی برای شما پانچ و سابسیژن است .
      در صورت تمایل ، برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  140. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشی من تو تلگرام پیام دادم ولی جوابم ندادید من دختری 19 ساله هستم در سن 9سالگی تصادف کردم شکمم چفت رونای پاهام بخیه خورد هیچ امیدی واسه زندگی ندارم حدودا 10 سانته گودم نیس اصلا فقط رنگش روشن تر از پوستم شده سفید شده آیا میره؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فاطمه
      متاسفانه پیام شما را در تلگرام ندیدم. باید حتما شما را از نزدیک معاینه کنم.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  141. رعنا
    رعنا گفته:

    با سلام
    من دختری 27ساله هستم که در دروان راهنمایی دچار ابله مرغان شدم.متاسفانه جای 4 5تا از این ابله مرغان ها بر روی پیشانی و گونه ام باقی مانده است.(به صورت پراکنده،دوتا در پیشانی دو تا برروی گونه)
    ایا ساب سیژن برای این مورد مفیده یا پانچ؟
    با تشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم رعنا
      حتما باید نوع اسکارهای اکنه شما را از نزدیک ببینم.
      در صورت تمایل ، برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  142. mino
    mino گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    آقای دکترمن دختری ۲۷ ساله و کارمند هستم پوستم گندمی و کمی چرب هست و تقریبا چند سالی میشه که صورتم دیگه به اون صورت جوش نمیزنه ولی این جای جوشهای روی گونه هام خیلی رو زیبایی صورتم تاثیر بدی گذاشته هفته بعد برای درمان جای جوشهام وقت ساب سیژن دارم با مطالعاتی که داشتم و عکسهایی که از عمل ساب سیژن دیدم کمی ترسیدم و نگرانم آیا این درمان درد و خونریزی زیادی داره؟ و اینکه من فردای روزی که عمل دارم میتونم برم سرکار؟ یا اینکه صورتم ورم میکنه وبایس چند روز منزل باشم؟آیا باید چند روزه بعد عمل دکتر صورتمو بببینه یا نیازی نیس؟ از طرفیم من از شهرستان میام تهران و رفت و آمد واقعا سخته. با توجه به موقعیت شغلیم این مسئله خیلی برام مهمه که دوره نقاهت چند روزه ؟و عوارض بعد از عمل چیه ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مینو
      این سوالها را باید از پزشکی که تحت درمانش هستید بپرسید. چون چگونگی تکنیک پزشک برای سابسیژن از اهمیت بالایی برخوردار است.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  143. سحر
    سحر گفته:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من 31 ساله هستم از 15 سالی جوش زدم راههای مختلفی از جمله مصرف اکوتان را انجام دادم اما دوباره جوش میزنم جای جوشا مونده و می مونه حالا دکتر گفتن باید 120 تای دیگه اکوتان بخوری بعد دو ماه صبر کنی بعد عمل سابسیژن روی پوستت انجام بشه.
    ممنون میشم اگه اگه نظرتون رو بفرمایید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سحر
      توجه داشته باشید که 6 ماه بعد از قطع راکوتان ، اقدام به سابسیژن فرمایید.
      در صورت تمایل ، برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  144. محمد
    محمد گفته:

    سلام اقای دکتر من ی پسر24 سالم رو صورتم لکه و جای جوش زیادی دارم چجوری میتونم از بین ببرمشون؟چن باری رفتم پیش دکتر متخصص هزینه هم کردم واسه کرمو اینا ولی اثری نداشته ب نظرتون چیکار کنم ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای محمد
      ابتدا باید علت این لک ها مشخص شود . اقدامات مختلفی علاوه بر مصرف دارو باید انجام دهید از جمله استفاده از ضد آفتاب و قرار نگرفتن در معرض آفتاب.
      در صورت تمایل ، برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  145. سوگند
    سوگند گفته:

    سلام آقای دکتر صورت من جای جوش داره نقطه نقطه های ریز اما فراوان میتونم بگم سوراخ سوراخ ریز و جای جوش هم دارم روی گونه هام نزدیک بینی عمق جای جوشها یا اسکارها متوسطه اما خیلی عمیق نیست یک بار سابسیژن کردم وسه بار لیزر co2 اما فقط سابسیژن حدود %20 جواب داد، به نظر شما میکرونیدلینگ میتونه روی صورتم تاثیر بزاره؟ سر کننده شما برای این کار موضعی هستش یاتزریقی؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سوگند
      حتما باید شما را زیر نور لوپ معاینه کنم تا بدانم چه روشی برای شما مناسب است و چقدر می توانید نتیجه مطلوب بگیرید.
      در کلینیک من بی حسی هم موضعی، هم تزریقی، و هم به شکل گاز موجود است.
      درصورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  146. فائزه
    فائزه گفته:

    سلام..دکتر جان من در شهر خودم قزوین ساب سیژن انجام دادم ولی هیچ تاثیری نداشته تازه فرورفتگی جدیدی مثل جای سوزن در صورتم بوجود اومده.
    آیا میکرونیدلینگ یا پانچ با توجه به چیزی که گفتم برای من موثر هست؟

    پاسخ
    • فائزه
      فائزه گفته:

      و اینکه ساب سیژن شما با سوزن نوکور هست یا کانولا؟کدومش بهتره؟
      3جلسه هم لیزر co2فرکشنال انجام دادم تاثیری نداشته

      پاسخ
      • فائزه
        فائزه گفته:

        من10 تا قرص اکوتان بصورت یک روز در میان خوردم جدیدا .آخریش 22 /اذر امسال..بازم باید 6 ماه صبرکنم برای درمان؟
        و اینکه میخام تزریق چربی بکنم در قسمت جای جوشها..آیا میتونم سابسیزن و پانچ رو بعد از تزریق چربی انجام بدم؟

        پاسخ
        • admin
          admin گفته:

          درود بر خانم فائزه
          حتما باید 6 ماه از قطع راکوتان بگذرد تا خطری شما را تهدید نکند .
          با توجه به اینکه لیزر برای شما نتیجه ای نداشته و جای اسکارهای شما هم عمیق است ، حتما باید شما را از نزدیک ویزیت کنم .
          درصورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
          دکتر قنبری

          پاسخ
      • admin
        admin گفته:

        درود بر خانم فائزه
        من سابسیژن را با هر دو روش انجام می دهم اینکه کدام بهتر است بستگی به نوع اسکار دارد.
        دکتر قنبری

        پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فائزه
      حتما باید شما را از نزدیک ویزیت کنم تا بتوانم پاسخ مناسبی به شما بدهم.
      درصورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  147. Salah
    Salah گفته:

    با سلام خدمت جناب دكتر قنبرى در جواب يكى از دوستان فرموديد نهايتا ٧٥درصد بهبودى رو ميشه به جاى جوش صورت برگردوند خواستم بدونم چند جلسه منظورتون بود بهترين شرايط؟و اون٧٥درصد چه شكليه؟با تشكر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای صلاح
      درمان اسکار اکنه یک پروژه است و تا بیمار را از نزدیک معاینه نکنم نمی توانم بگویم که درمان ، چند جلسه طول خواهد کشید.
      در صورت تمایل ، برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  148. فرشته ارغوان
    فرشته ارغوان گفته:

    سلام آقای دکتر.من اکثر جوابهاتون خوندم.یعنی بنظر شما لیزر فراکشنال و RFسوزنی برای اسکار اکنه بیفایدس!!!!

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فرشته
      لیزر فرکشنال در برخی از شرایط خاص در اسکار اکنه ، می تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد اما RF سوزنی خیر.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  149. فائزه
    فائزه گفته:

    اخرین سوال اینکه براای برامدگی های ناشی از جای جوش چطور؟شنیدم یک نوع لیزر ساینده هست
    ایا شما این کار رو هم انجام میدید؟
    با تشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فائزه
      برآمدگی های ناشی از جای جوش حتما باید از نزدیک مورد معاینه قرار بگیرد ، چون برخی از این برآمدگی ها ، کلوئید هستند و روش درمان آنها لیزر PDL و یا تزریق کورتن است. البته من از روش لیزر PDL استفاده نمی کنم.
      درصورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید .
      دکتر قنبری

      پاسخ
  150. فرانک
    فرانک گفته:

    سلام آقای دکتر، من صورت جای جوش داره که سمت راست صورتم بعضی جاها عمیق تر هست، جدا از جای جوش صورتم منافذ باز دارد، به دکتر متخصص که مراجعه کردم روش ار اف فرکشنال و دو جلسه لیزر co2 فرکشنال پیشنهاد دادن، 4جلسه ار اف روی صورت من انجام شده، صورتم نسبت به قبل بهتر شده ولی جاهای عمیق نه خیلی، برای خودم خیلی جای تعجب داره که چرا با وجود جای عمیق دکتر روش پانچ وسابسیزن را برای درمان من انتخاب نکردن به نظر شما برای اسکار هایی که به صورت چاله عمیق هست روش پانچ بهتر هست یا سابسیزن، چون روش پانچ يه اسکار سطحی تر بر جای می گذارد برای انجام این روش يه مقدار نگران هستم که صورتم بدتر ازقبل نشه. آیا ممکن هست اين اسکار سطحی ناشی از پانچ با گذشت زمان ويا با روش لیزر از بین نره به تعداد اسکارهای صورت اضافه بشه.؟تشکر از راهنمایی شما

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فرانک
      تنها درمان منافذ باز پوست .شستشوی منظم با شوینده مناسب پوستتان هست .
      و اما در رابطه با جای جوش.انتخاب روش مناسب از قبیل پانچ و سابسیژن و میکرونیدلینگ در جلسه مشاوره.
      و با توجه به عمق و بافت اسکار تعیین میشود
      استفاده از این روش ها مطمینا وضعیت اسکارهای شما را در شرایط بهتری نسبت به الان قرار میدهد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  151. ایمان
    ایمان گفته:

    با سلام خدمت شما
    من جای جوش های روی صورتم به شکل فرو رفتگی هایی باقی مانده و ازونجا که سال دیگه قرار هست که نامزد کنم , میخواستم بدونم دقیق ترین روش برای رفع این فرو رفتگی ها کدام روش است و به طور متوسط چه مقدار زملان می برد؟
    با تشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر اقای ایمان
      درمان اسکار اکنه یا همان جای جوش شامل پانچ-سابسیژن و میکرو نیدلینگ هست که برای انواع مختلف اسکار اکنه به کار میروند.تعداد جلسات درمان 3 تا 5 جلسه به فاصله یک ماه و بسته به عمق اسکار دارد.برای مشاوره رایگان تشریف بیارید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  152. مينا
    مينا گفته:

    سلام خسته نباشيد، آقاي دكتر من ٢ ماه پيش يه جوش رو گونم داشتم كه انقدر فشار دادم زخم شد آخرم سوراخ شد،الان حالم خيلي بده ٢ ماهه كه از خونه بيرون نميرم، پيش ٢ تا دكتر رفتم يكي گفت tcaانجام بدم ٣٠ درصد بهتر ميشه، يكي هم ميكرونيدلينگ اونم گفت ٣٠ درصد، الان چند وقته ميخام براي مشاوره پيش شما هم بيام. نميدونم واقعا اين جاي جوش من سطحيه چرا اين دكترا نميتونن درمانش كنن. هر كي يه راهي رو ميگه.پس اين عكسا كه تو اينترنت ميزارن قبل و بعد درمان اونا الكيه؟تازه جاي جوش من سطحيه . به نظر خودم خيلي بايد خوب بشه، نظر شما چيه آقاي دكتر؟ يك روش به تنهايي جواب ميده؟ من خيلي هم مترسم كه نكنه بدتر بشه؟؟؟؟البته اينم بگم تو اين دو ماه يه كم جاش بهتر شده،

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مینا
      روش های درمان جای جوش و یا همان اسکار اکنه عبارتند از:میکرونیدلینگ-پانچ و سابسیژن
      که با توجه به نوع اسکار مورد استفاده قرار میگیرند
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  153. وحید
    وحید گفته:

    سلام
    گوشت اضافه در اثر جراحت طبق تجربیات شما تا چند درصد میتونه بهبود پیدا کنه؟
    با تشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر اقای وحید
      درمان کلویید یا همان گوشت اضافه برای هر بیمار و حتی در هر منطقه هم از نظر درمان و هم از نظر نتیحه متفاوت میباشد.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  154. AMIRABBAS RAMZANI
    AMIRABBAS RAMZANI گفته:

    سلام دکتر.جوشهای من که دیکه حالا جای جوش شده ارثی است و غرور جوانی نیست که بعد از مدتی خودش خوب شود.پررنگ و کمرنگ میشود وتغییرپذیر است.وشاید با عمق متوسط باشدوعمیق نیست.چه روش درمانی را پیشنهاد میکنید؟و با توجه به تغییر پذیر بودن آن بگویید آیا بعد از درمان قابل برگشت هست؟وآیا کاملا پاکسازی میشود؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر اقای امیر عباس رمضانی
      برای اضهار نظر در مورد نحوه درمان جای جوش حتما باید زیر نور ذره بین معاینه شوید
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  155. منصوری فر
    منصوری فر گفته:

    سلام دکتر
    خالهای زیرپوستی زیر زیادی توی صورتم بودک بالیزربرداشتم الان ک حدود۷ماه گذشته جای لک توی صورتم هست وازلایه بردار aha استفاده میکنم ولی نتیجه ای نگرفتم وقتی آفتاب ب صورتم میخوره جاشون سرخ میشه بااینکه از ضدآفتاب استفاده میکنم ولی فایده ای نداره انگارصورتم سوخته صورت قبلی خودم خیلی بهترازالان بود صورتم زشت شده اصلا میشه کاری کرد یا تا آخرعمر همین جوریم این موضوع خیلی منو درگیر کرده لطفا جواب بدین از خوزستان مزاحمتون شدم

    ممنون میشم اگر جواب سوالم رو به آدرس ایمیلم ارسال بفرمایید.با باتشکر…
    non.valqalam@gmail.com

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      شما احتمالا دچار PIH شده اید و بهتر است که فعلا دستکاری نکنید
      اما از آفتاب به شدت پرهیز کنید و دقت داشته باشید که ضد آفتاب به تنهایی براتون کافی نیست
      حتما محافظت فیزیکی از آفتاب داشته باشد (کلاه لبه بلند و کاور کردن).
      دکتر قنبری

      پاسخ
  156. مرضیه
    مرضیه گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    من دختری 33 ساله هستم وسالها با جوش صورت درگیرم .بنا به توصیه پزشک معالجم راکوتان را مصرف کردم و الان بعد از پنج سال مجددا جوش میزنم . برای درمان جوشها وجای انها مجددا به متخصص مراجعه کردم که کپسول آزیترومایسین و روش میکرو نیدلینگ را پیشنهاد دادند .الان جوشها تقریبا بهبود یافته ولی برای میکرونیدلینگ چون ترس بدتر شدن وضعیت پوستم را داشتم اقدامی انجام ندادم.الان پزشک معالجم به من کترل را پیشنهاد داده . با توجه به تجربیات شما و اینکه من ساکن شیراز هستم لطفا راهنمایی بفرمایید که بهترین روش برای درمان پوست من چیست.با تشکر

    پاسخ
  157. شاداب
    شاداب گفته:

    آقای دکتر اینم یادم رفت بگم که پوست من سبزه است
    و تو دیدگاهها خوندم که لیزر برای پوست های سبزه خوب نیست و بدتر میکنه
    با توجه به اینکه دکترم برای من 4 جلسه لیزر بعد از سابسیژن رو پیشنهاد دادند آیا برام ضرری نداره؟ چیکار کنم؟

    پاسخ
  158. kamal
    kamal گفته:

    سلام و درود محضر سرور گرامی
    آقای دکتر من تو صورتم جای جوش زیادی دارم که عمیق هم نیستن.فقط میخواستم هزینه تقریبی شو بدونم قبل آغاز درمان .یه هزینه تقریبی بگین که تا حالا از بیماراتون دریافت کردین متشکر میشم.
    با آرزوی موفقیت روز افزون

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درورد بر آقای کمال
      هزینه در جلسه مشاوره مشخص خواهد شد
      تهران- خ شریعتی-دوراهی قلهک
      روبروی بیمارستان ایرانمهر-کوچه مرشدی-ساختمان کیانمهر-طبقه 5 واحد 9
      دکتر قنبری

      پاسخ
  159. پارمیس
    پارمیس گفته:

    سلام دکتر خسته نباشید من دیگه خسته شدم از جای جوش روی صورتم هزار بار دکتر رفتم که اول جوشهام رفع بشن اما جوشهام همچنان ادامه دارند وجای جوشها بدتر وبدتر میشن دیگه خسته شدم قرصهای روآکوتان ودکوتان مصرف کردم اما نتیجه ای نگرفتم نزدیک عروسیمه اعصابم خیلی خورده چرا من نباید روز عروسیم صورتی صاف داشته باشم ت آیا افرادی که به شما مراجعه کردند گودی پوستشون خیلی زیاد بوده؟واینکه درمان آنها خوب صورت گرفته ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم پارمیس
      نتایج درمان در اسکار آکنه باتوجه به نوع و عمق ان کاملا متفاوت هست
      دکتر قنبری

      پاسخ
  160. پریسا
    پریسا گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار
    بنده از زاهدان پیام مبدهم من قبل از اینکه نزد متخصص پوست بروم فقط 10 درصد صورتم جای جوس بود والان بعدا 18 جلسه
    فراکشنال و سابژن و 4 جلسه درم ابریژن و 1 جلسه پانچ که جمعا 25 میلیون هزینه داشته برایم صورتم بهتر که نشده
    هیچ الان 90 درصد صورتم پره سوراخ های عمیق وشکاف مانند هست که شبیه پاره گی است و همه مرا مسخره میکنند بعضی میگویند صورتت ترکش خورده
    حتی شوهرم بخاطرهاین قضیه میخاهد مرا طلاق بدهد چون 4 سال است که صورتم این گونه شده واقعا کارم هر
    روز شده گریه چون من هم همه ی اجزای صورت و قدم خوشگل بود و به خاطره این مساله به زشتترین
    تبدبل شدم حتی نمیتوانم کرم آرایشی بزنم چون بدتر جای سوراخ هارو نشان میدهد 1 بار هم دست به خود کشی زدم
    دکتر فقط 1 سوال داشتم بهترین روش برای از بین بردن سوارخ های جای جوش چه روشی است آیا پانچ است؟؟
    و یک سوال دیگر آیا درست است که قرص راکوتان صورت را سوراخ میکند
    دکتر بخدا برای من امکانش نیس از زاهدان خدمتتان برسم واقعا شرمنده

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم پریسا
      پانچ یکی از روشهای مناسب درمان جای جوش هست اما برای همه انواع جای جوش مناسب نیست
      واقعا امکان کمک بیشتر بدون معاینه با ابزار دقیق وجود ندارد
      دکتر قنبری

      پاسخ
  161. baran
    baran گفته:

    سلام آقای دکتر
    من رو صورتم اسکار جوش به صورت فرورفتگی مونده
    بهم گفتن 5 جلسه rf انجام بدی از بین میره
    عمیق نبودن ولی بعد از 5 جلسه بهتر شد
    اما هنوز کاملا واضح ان 🙁
    الان خیلی سطحی هستن
    راهی برای از بین بردنشون هست؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم باران
      من اعتقادی به RF fractional در درمان اسکار ندارم و قطعا میکرونیدلینگ واقعی با ارزش تر است
      دکتر قنبری

      پاسخ
  162. مریم رحیمی
    مریم رحیمی گفته:

    با سلام .دکتر راجع به روش پانچ بیشتر توضیح میدید؟؟؟
    خواهشا بفرمایید بعد از پانچ و سابسیژن حتما باید از لیزر هم استفاده بشه؟؟؟؟علت چية

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم رحیمی
      اگر سایت را به دقت مطالعه کنید و همینطور ویدئو را ببینید در مورد پانچ اطلاعات مفیدی بدست می اورید
      ولی کلا من با انجام لیزر در درمان اسکار مخالفم و میکرونیدلینگ را ترجیح میدهم
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  163. محمد
    محمد گفته:

    با سلام ، من بر اثر تصادفی که داشتم روی پیشونیم جاهای بخیه، خیلی بد مونده. همچنین بعد از اون تصادف جوش های چرکی زیادی روی پیشونیم دراومد که جای اون ها هم مونده. میخواستم ببینیم با لیزر میشه درمانشون کنم، یا باید جراحی پلاستیک بشم. با تشکر از جناب دکتر قنبری.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای محمد
      واقعا بدون ویزیت و مشاهده با ابزار مناسب امکان تصمیم گیری برای درمان اسکار وجود ندارد
      برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  164. محسن
    محسن گفته:

    با سلام و درود. جناب دکتر راه تشخیص و تفکیک انواع اسکارها(یخشکن واگنی و چرخان) از همدیگر چیست؟(مثلا من چگونه میتوانم تشخیص دهم اسکارهایم از چه نوعی است) و دیگر اینکه راه مناسب هرکدام از آنها چیست؟ به هردو سوال لطفا پاسخ دهید.سپاس

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای محسن
      تفکیک اسکار های آکنه براساس شکل ظاهری آنها است
      دکتر قنبری

      پاسخ
  165. الی
    الی گفته:

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من صورتم فقط منافذ کوچیک داره ایا با لیزر بطور کامل از بین میره؟
    راهی هست که بشه صورت رو کاملا صاف کرد بدون هیچ منافذی؟باهیچ عملی امکان پذیر نیست؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم الی
      منافذ باز درمان قطعی ندارد چه لیزر و چه هر روش دیگر
      شستشوی مناسب و پاکسازی عمیق برای پیشگیری مناسب است
      دکتر قنبری

      پاسخ
  166. faezeh
    faezeh گفته:

    سلام و عرض ادب به جناب اقای دکتر قنبری
    دکتر,من چندین جلسه پانچ خدمت شما امدم وتابه همینجا نتیجه ازنظرم عالی است اما تقریبا سه چهار ماهی میشه که ادامه ندادم,, بخاطر یک مسیله بیماری وعدم تحمل بدن …..بخاطر دارم فرمودید جلسه بعدش ساب سیزن انجام میدهید,,,
    راستش دو جلسه اخر, بی حسی موضعی ام,, خیلی خوب نبود وکمی درد رااحساس میکردم بهرحال از کار شما خیلی راضی هستم و ازماه اینده برای ادامه درمان خدمت میرسم… خواستم تشکر کنم از شما و کار واقعا بیست شما….. ممنونم از شما

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فائزه
      سپاس فراوان دارم از بذل محبت شما
      در مورد بی حسی هم اقدامات جدیدی را از یکماه قبل راه اندازی کردم
      منتظر ملاقات شما هستم
      دکتر قنبری

      پاسخ
  167. پری
    پری گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید میخاستم بدونم درمانی برای لک های تیره گونه که همه جور کرم ضد لک استفاده کردم ولی جوابی نگرفتم هست یا نه ؟ایا پیلینگ میتونه تاثیر گذار باشه؟
    ممنون از شما

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم پری
      برای درمان لک برنامه خاصی دارم اما بایستی بعد از ابانماه تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  168. admin
    admin گفته:

    درود بر خانم آذین
    اسکار های سطحی که لایه زایای پوست آسیب ندیده باشد با لیزر فرکشنال ویا میکرونیدلینگ ویا درم ابریژن قابل درمان هستند
    اسکار های عمیق نیاز به درمان های دیگری چون پانچ و سابسیژن دارند
    لطفا برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
    دکتر قنبری

    پاسخ
  169. مهسا
    مهسا گفته:

    سلام،وقت بخیر،اگه امکان داره میخواستم درخواست کنم کمی درمورد روش تی سی در درمان جای جوش توضیح دهید و میزان جوابدهی این روش چقدر است و ایا عوارضی دارد یا خیر.تشکر از شما پزشک گرانقدر و ارزنده.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مهسا
      این یک نوع روش پیلینگ عمیق است .
      بخاطر عوارض جانبی فراوانی که دارد امروزه خیلی مورد توجه نیست.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  170. شيدا
    شيدا گفته:

    سلام آقاي دكتر من ٣٠ سالمه بزشك هستم حدود ٦ سال بيش استادم براي اسكار اتروفيك من درم ابريشن انجام داد بعد يه مدت كم كم اسكارهام هيبو بيكمانته شدن الان سفيد و براقن خيلي خيلي ناراحتم لطفا بهم كمك كنيد

    پاسخ
  171. عسل
    عسل گفته:

    سلام وقت بخیر
    جای اسکار عمیق معمولا به چی میگن؟ این برام سوال هست؟
    و اینکه میکرونیدیلینگ تا چه عمقی میتونه اثر داشته باشه؟
    و معمولا تو چند جلسه برا فرورفتگی های کاملا سطحی که حالت دون دون داره…و دو سه تا عمق متوسط اثر میذاره؟
    یه سوال دیگه: وقتی پوست رو میکشی فرورفتگی ها کاملا محو میشن میشه نتیجه گرفت که اسکار سطحی هست؟
    یه دنیا ممنون میشم جواب سوالات من رو بدید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم عسل
      جای اسکار عمیق وقتی است که در آن اسکار لایه ی زایای پوست از بین رفته باشد.
      میکرونیدلینگ هم تا همین حد موثر می باشد و اگر لایه ی زایا سالم باشد میکرونیدلینگ اثر میکند.
      وقتی سالم نباشد میکرونیدلینگ هم اثر ندارد.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  172. مسعود
    مسعود گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من ۱ ماهی میشه جوش زیر پوستی میزنم صورتم رو هم مرتب تمیز میکنم
    اصلا هم جوش هامو دستکاری نمیکنم ولی الان دیدم تو صورتم فرورفتگی هست چه کار باید بکنم ؟؟ من اصلا دستکاری نمکنم چرا باید فرورفتگی داشته باشم ؟؟

    پاسخ
  173. مژگان رموک
    مژگان رموک گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید چند وقت بعد از انجام لیزر ان لایت میشه ساب سیژن انجام داد

    پاسخ
  174. خ سمایی
    خ سمایی گفته:

    سلام من روی صورتم جای جوش دارم از نوع چکشی .دوبار هم tcaانجام دادم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم .به نظر شما چه روش درمانی برای از بین بردن کامل جای جوشام مناسبه؟باتشکر

    پاسخ
  175. پريناز
    پريناز گفته:

    سلام آقاي دكتر قنبري
    من خانمي ٥٠ ساله هستم ، از زمان نوجواني جوش ميزدم كه مقداري از جاي جوش روي گونه هام باقي مانده البته سطحي هستن ، ميخواستم بدونم چه نوع درماني نياز هست براي از بين بردن جاي جوش و كشيدگي پوست. آيا ميتوان اين درمان را در عرض يكماه انجام داد ؟ چون براي يك ماه به ايران ميايم ، متاسفانه در ايران نيستم ، منتظر پاسختان هستم.
    تشكر و سپاس

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      اینکه چه درمانی برای جای جوش پیشنهاد گردد قبل از معاینه اصلا قابل تشخیص نیست.
      چون عمق جای جوشها زیر چراغ لوب بایستی بررسی گردد تا روش درمان مشخص شود.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  176. ندا غفاری منش
    ندا غفاری منش گفته:

    سلام دکتر عزیز
    من چندسال پیش آبله مرغان گرفتم و چندتا اسکارعمیق روی صورتم افتاد لیزر کردم نتیجه ای نداشت بعد هم یکی از اسکار پانچ کردم بازهم نتیجه ای نداد واقعا ناراحتم وقتی یاد پوست صافم میفتم فقط گریه میکنم چیکارکنم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم ندا
      در مورد جای آبله مرغان و جوش
      تا معاینه نکنم نمیتوانم نظری بدهم.
      در صورت تمایل میتوانید برای مشاوره رایگان حضوری تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  177. هستی
    هستی گفته:

    سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من خانمی 25ساله هستم و صورتی بسیار صاف وبدون جوش داشتم تا یک ماه پیش که صورتم همش جوش کوچیک زیر پوستی سر سیاهی میزنه و چون دیگه خوب نمیشه مجبورم با فشار تخلیه کنم که باعث میشه جای جوش بمونه به صورت لکه قهوه ای و طول می کشه خیلی زیاد تا دوباااره خوب بشه یا به صورت لکه ای تقریبا که کمی مشاهده میشه تا یه ماه میمونه ولی هنوزم از این جوشای سرسیاه باز میزنهش دکتر بندرعباس که رفتم گفت با لیزر جای جوش به نام دستگاهی اگه اشتباه نکنم مید لایتmade lit همچین چیزی بود تا الان یک بار انجام دادم به نظرتون انجام بدم پوست گندمی دارم از حرفای بالا متوجه شدم شاید لکه بمونه یه کرم به نام skinorenکه هنوز استفاده نکردم به نظر شما میتونه دلیل این جوش و.جای جوش کبد یا کمبود ویتامین یا هورمونی باشه میشه بگین چیکار کنم که بفهمم و من اگه بخوام بیام تهران تا دو ماه دیگه هست که کمی دیره شما راهنمایی کنید تا اون.موقع که به شما مراجعه میکنم صورتم.خراب نشه

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم هستی
      احتمال اینکه شما مشکل هورمونی داشته باشید هست، توصیه میکنم بهیچ عنوان جوشها را دستکاری نکنید.
      استفاده از روشهای نوری روی این جای جوشها که تازه و ملتهب هستند ممکن است باعث لک شود.
      مهمترین کاری که طی این دو ماه شما باید انجام بدهید اینست که از آکنه واش استفاده نمایید و شستشوی مرتب داشته باشید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  178. مسعود
    مسعود گفته:

    با سلام و خسته نباشید . من چن ساله ک جوشای بزرگ میزنم و الان حدود 8 ماهه رواکوتان مصرف میکنم الان مشکلم جای جوش هاس ک خیلی بد مونده و تقریبا میشه گفت عمیقه دکتر گفت قرصات تموم شد بیا برات لیزر فرشکنال انجام بدم .خواستم بپرسم در روش پانچ ک گفتین ایا نمیشه کل صورتو پانچ کرد و بعدش لیزر کرد اینجوری بنظرتون بهتر نیست من میترسم ک برم لیزر کنم ولی نتیجه نگیرم. در ضمن من راهم دوره و نمیتونم برا مشاوره بیام اگه کمکی میتونید انجام بدین همینجا بهم بگین.باتشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای مسعود
      شخص بعد ازینکه راکوتان را مصرف کرد می بایست 6 ماه هم صبر کند و بعد از آن برای معاینه مراجعه کند.
      متاسفانه بدون معاینه نمیشه پاسخگو بود.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  179. admin
    admin گفته:

    دورد بر شما
    خیر ، حتما بایستی حضورا معاینه کنم.
    بعد از معاینه زیر لوب روش درمان مشخص میگردد.
    دکتر قنبری

    پاسخ
  180. رویا
    رویا گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من واسه موهای زائدروي چانه و گلوم الکترولیز انجام دادم الان جاهاشون مونده وخیلی نگرانم به دکتر مراجعه کردم گفتن بايدليزرکنن ،به نظرتون فایده داره؟درچه حد؟اینکه پوستم خیلی سوزن خورده وحساسه ممکنه بعدازليزرنتونه خودشوترميم کنه؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم رویا
      بهترین روشی که می توانم توصیه کنم میکرونیدلینگ می باشد که ممکن است نیاز باشد با عمق زیادی انجام بدهم،
      اما بایستی اول ویزیت شوید تا از نزدیک مشکل رو بررسی کنم.
      در صورت تمایل برای مشاوره حضوری رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  181. Parham
    Parham گفته:

    سلام من 15 سال سن دارم.تقریبا از 13 سالگی صورتم شروع به جوش در آوردن در ناحیه گونه ها شد.اما الان تقریبا همه جای صورتم جوش داره گونه،پیشانی،چانه،دماغ و…
    به نظر شما بهترین راه درمان چیه؟آخه خیلی تو روابط اجتماعی تاثیر گذاشته.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر آقای پرهام
      درمان جوش با مصرف دارو در دوره کوتاه مدت بی تاثیر میباشد.
      شما بایستی چندین سال تحت نظر پزشک باشید.
      توصیه میکنم به پزشکی که بهتون نزدیکه مراجعه بفرمایید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  182. سارا
    سارا گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من 28 سالمه رنگ پوستم رو شنه جوشام متوقف شدن و یه خورده جای جوش در حد کم عمق و لک دار که یه مدت کرم ضد لک استفاده کردم روشنتر شدن برای جای جوشام تزریق ژل انجام دادم 4 روز پیش ولی الان میبینم بدتر گودتر دیده میشه الان با وجود اینکه تازه ژل زدم میتونم سابسیژن کنم؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم سارا
      تزریق ژل در منطقه ای که جای جوش وجود دارد نه تنها اوضاع را بهتر نمی کند بلکه برعکس عوارض بیشتری را بدنبال دارد.
      مرکز جای جوش چسبندگی دارد و حاشیه آن آزاد هست، و با تزریق ژل بغل ها برجسته تر شده و جای جوش ها عمیقتر دیده می شوند.
      بهتر است ابتدا با تزریق آنزیم ژل را پاک کنید سپس برای درمان های بعدی اقدام کنید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      شریعتی، نرسیده به دوراهی قلهک، کوچه مرشدی، ساختمان پزشکان کیانمهر، طبقه ی 5، واحد 9
      02126421180-82-84
      دکتر قنبری

      پاسخ
  183. فاطمه
    فاطمه گفته:

    باعرض سلام وخسته نباشید
    من۲۱سالمه از سن سه،چهار سالگی آبله گرفتم وجای آبله ها به صورت فرورفته وبه رنگ قهوه ای روی صورتم مخصوصا دماغ و پیشونیم باقی مونده آیا روش پانچ جواب میده ورنگ قهوه ای از بین میره ؟
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم فاطمه
      درمان اسکار آبله مرغان یکی از سخت ترین درمان های ممکن است.
      ضایعات مربوطه حتما بایستی از نزدیک معاینه و بررسی گردند.
      در صورت تمایل میتوانید برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  184. آرش
    آرش گفته:

    سلام آقای دکتر.
    بنده 36 سال دارم. حدود 15 سال پیش صورتم رو، به دلیل اثر به جا مانده از سالک، جراحی پلاستیک کردم. بعد کمی چاق شدم و به همین دلیل جای اسکار کشیده شد و اثر تو رفتگی هم ایجاد کرد شش جلسه لیزر سی او 2 کردم ولی چندان افاقه نکرد. الان هم خط سفید دارد و هم جای فرورفتگی. آنچه برای بنده مهم است برطرف کردن فرورفتگی است. شنیده ام باید میکرونیدلینگ کنم. نظر شما چیست؟ اثر اسکار حدود ده سانتیمتر روی صورت، لپ راست، را پوشانده و اعتماد به نفس بنده را نابود کرده. ممنونم که پاسخگو هستید. ساکن مشهد هستم.

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      کامنتهای مربوط به جای جوش و اسکار رو مطالعه بفرمایید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  185. محمد
    محمد گفته:

    سلام من جای جوش زیاد، عمیق و شدیدی روی صورتم دارم تقریبا همه پیشونیم کنار ابروهام و گونه هام؛ خواستم بدونم برای انجام پانچ چند جلسه نیازه و سوال اصلی آیا درمان قابل بازگشته؟ یعنی بعد از درمان جای جوشهام ممکنه درباره گود بشه ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      برای جای جوش اینکه قطعی گفته بشه چه درمانی انجام بشه قبل از معاینه قابل تشخیص نیست.
      چون بایستی عمق اسکار زیر چراغ لوب دیده بشه.
      در صورت تمایل برای مشاوره حضوری رایگان تشریف بیارید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  186. کتایون
    کتایون گفته:

    سلام. من 31 سالمه . و الان قرص راکوتان مصرف میکنم آیا میتونم لیزر موهای زائد با دستکاه الکس را ادامه بدم یا نه؟
    شنیدم کسی که راکوتان مصرف میکنه نباید بدنش را لیزر کنه. در ضمن لیزر مو زائد برا کل بدن و صورتم انجام میدم.ممنون میشم پاسخم را بدید

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم کتایون
      در زمان مصرف راکوتان نباید لیزر انجام بدید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  187. مهناز
    مهناز گفته:

    سلام اقای دکتر لطفا جوابم وبدید.من۲۲سالمه روی پیشانی وزیرخط گونه اسکاردارم.روی پیشانیم چکشی ولی روی صورتم دایره ای شکل.عمقشان کمتره میلیمتره واز نزدیک مشخص هستند.دو جلسه میکرونیدلینگ انجام دادم ودو جلسه Co2فرکشنال همشو طی ۳ ماه انجام دادم.وقتی با دست پوستم ومیکشم اسکارهاتقریبا صاف هستندامادرغییر این صورت تغییری نداره.باید چیکار کنم سابسیژن یا لیزروادامه بدم؟؟؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مهناز
      اسکارها انواع متفاوتی دارند و همینطور روش های درمان متفاوت
      مانند پانچ -سابسیژن و میکرونیدلینگ
      بدون معاینه نمیتوان نظر قطعی داد
      در صورت تمایل برای مشاوره حضوری رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  188. مهرناز
    مهرناز گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشین
    میخواستم بپرسم ک این دستگاه تیکسل که جدیدن برای جوانسازی استفاده میشه آیا جواب دهیش برای اسکار آکنه به خوبیه لیزر فرکشنال هست؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم مهرناز
      بنظر من هیچ وقت هیچ نوع لیزری موثرتر از میکرونیدلینگ واقعی با عمق و درمارولر اورژینال نیست.
      در صورت تمایل برای مشاوره رایگان تشریف بیاورید
      دکتر قنبری

      پاسخ
  189. یاسمن
    یاسمن گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۰سالمه در دوران دبستان ابله مرغان گرفتم جای چند تا از جوشا به صورت اسکار(ریز و عمیق ) روی صورتم مونده قصد دارم ژل تزریق کنم ایا امکانش هست که این اسکارها به طور کامل پر شه؟اثرش تا چه مدت میمونه؟ایا خودتون کار تزریق ژل رو هم انجام میدید؟
    با تشڪر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم نازنین
      به نظر من تزریق زل در اسکار ابله مرغان درست نیست.درمانهای درست و بهتری
      وجود دارد

      در صورت تمایل برای مشاوره حضوری رایگان تشریف بیاورید.
      دکتر قنبری

      پاسخ
  190. آتی
    آتی گفته:

    سلام آقا دکتر .لطفا منو راهنمایی کنید.خانم ۲۹ ساله هستم صورتم زیاد جوش میزنه بعضا چرکین و بعضا قرمز متورم.برای درمان مراجعه کردم محلول اریترومایسین و ژل پن تجویز کردن با یه کپسول که موقت بود جای جوش هام هم از دوسال پیش مونده گودی و فرورفتگی با قرمزی بعضی جاها هم برآمدگی داره‌هنوز هم جوش میزنم کل صورتم و گاهی روی سینم و باسن اخیرا گفتند احتمالا کیست تخمدان دارم باید آزمایش انجام بشه آیا جوش ها مربوط به کیست هست؟با توجه به اینکه تار موهام نازک وضعیف شده وریزش هم داره و آیا امکان درمان همزمان جوش و اسکار اون وجود داره چون وقت زیادی ندارم باید سریعتر درمان کنم آقا دکتر خواهشا راهنمایی کنید افسردگی گرفتم آیا برای آزمایش های هورمونی مطب خودتون بیام‌ یا اول متخصص زنان یا غدد برم؟وآیا برای موهام شما کاری میتونید بکنید ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم اتی
      خیر .ابتدا باید جوش های شما متوقف شود .سپس اقدام به درمان جای آنها بپردازید.و بله.میتوانید تشریف بیاورید

      دکتر قنبری

      پاسخ
  191. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام آقای دکتر
    من یک ماه پیش پانچ انجام دادم برای اسکار آکنه
    تاثیر چندانی نداشت الان نگران قرمزی های جای پاچ هستم که باقی مونده روی پوستم.به نظر شما این قرمزی ها برطرف میشه؟
    دکترم میگه لازم نیس هیچ کرم ترمیم کننده ای استفاده کنی خودش خوب میشه.ولی من خیلی نگرانم و میخوام زودتر محو شه

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      انجام روش درمانی پانچ برای درمان جای جوش و یا همان اسکار آکنه
      باید توسط پزشک با تجربه انجام بشود
      ضمنا در بسیاری از موقع نتیجه درمان جای جوش بوسیله پانچ به سرعت قابل رویت نیست
      لطفاً برای مشاوره رایگان تشریف بیارید
      منتظر ملاقات شما هستیم
      در اینستاگرام ما را دنبال کنید ( لینک پایین صفحه )
      ارادتمند
      #دکتر_احمد_قنبری

      پاسخ
  192. Zahra
    Zahra گفته:

    سلام و وقت بخیر، من یک ماه پیش پانچ و لیزر و سابسیژن انجام دادم برای اولین بار و اینکهالان پانچ صورتم مونده، (پانچ به صورت بخیه نبود)حالت دایره ای های کوچک رو صورتم مونده،میخواستم بدونم این طبیعیه ایا ؟؟؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      بله در پانچ طبیعی هست
      لطفا برای مشاوره رایگان تشریف بیارید
      منتظر ملاقات شما هستیم
      در اینستاگرام ما را دنبال کنید ( لینک پایین صفحه )
      ارادتمند
      #دکتر_احمد_قنبری

      پاسخ
  193. نسرین
    نسرین گفته:

    سلام خسته نباشید من دو روز پیش عمل پانچ انجام دادم و بخیه خورد میخواستم ببینم جای بخیه میمونه یا بااستفاده از پماد ترمیمی ک دکترم بهم دادن جای بخیه میره؟ ازشون پرسیدم که پانچ مگه بخیه میخورد و ایشون گفتن چون جای جوش شما عمیق است بخیه زدم، ایا همینجوره؟ اخه ی جا دیدم در جوای کسی گفتین ک پانچ بخیه نمیخاد ممنون میشم جوابمو بدین

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      معمولا جای بخیه میمونه
      لطفا برای مشاوره رایگان تشریف بیارید
      منتظر ملاقات شما هستیم
      در اینستاگرام ما را دنبال کنید ( لینک پایین صفحه )
      ارادتمند
      #دکتر_احمد_قنبری

      پاسخ
  194. فاطمه نورمحمدی
    فاطمه نورمحمدی گفته:

    سلام اقای دکتر خسته نباشید.من رو صورتم جای جوش و منافذ دارم ک دو الی سه تا از جای جوشهام عمیق هست .دکتر برام سابسیژن و پی ار پی انجام داد گفت یک هفته دیگه بیا برای اینکه دی اکسید زیر پوستم تزریق بشه و بعد گفت لیزر ار اف انجام بدم ب نظرتون این روش درمان مناسب هست و جواب میگیرم؟و اینکه میگن لیزر ار اف موقتی هست یعنی چی؟با این همه کار ک انجام بدم یعنی امکانش هست جای جوش هام دوباره نمایان بشه؟ممنونم پاسخ بدین

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      برای درمان اسکار آکنه باید معاینه بشید
      لطفا برای مشاوره رایگان تشریف بیارید
      منتظر ملاقات شما هستیم
      در اینستاگرام ما را دنبال کنید ( لینک پایین صفحه )
      ارادتمند
      #دکتر_احمد_قنبری

      پاسخ
  195. پریسا
    پریسا گفته:

    با سلام آقای دکتر خواستم بپرسم آیا پانچ خونریزی شدید دارد؟ و اینکه مرافبت بعد از آن بسیار سخت است؟؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      استفاده از درمان اسکار آکنه صورت بوسیله پانچ بسیار راحت و کم درد می باشد
      ارادتمند
      دکتر احمد قنبری

      پاسخ
  196. عاطفه
    عاطفه گفته:

    سلام آقای قنبری عزیز
    من دختری ۱۲ ساله هستم و از ۱۱ سالگی صورتم شروع به زدن آکنه شد و همین الان هم باعث شده تا روحیه ام از بین بره و افسرده شم پیش سه تا متخصص پوست رفتم اما دارو ها رو من تاثیر نداشت و تازه بد تر شد من رو بازوهام و پیشونی و چونه ام آکنه دارم و باعث شده همیشه دوستام مسخره ام کنن شما میتونید بهم بگید چیکار کنم که خوب بشن؟مو لطفاً آدرس مطبتون رو بدید تا پیشتون بیام
    ممنون💕

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      خوشحال میشم ببینمتون
      امیدوارم که زودی تشریف بیارید و جوش های اکنه شما حل بشه
      آدرس در پایین صفحه قرار داره
      دکتر احمد قنبری

      پاسخ
  197. هانیه
    هانیه گفته:

    سلام ممنون که با صبر و حوصله همه ی سوال ها رو پاسخ میدین.
    خواستم بپرسم برای اسکار آکنه آیس پیک سه روز بعد از سابسیژن همراه با مزوتراپی میتونم روی پوستم تیکسل انجام بدم ؟
    آیا تیکسل باعث از بین رفتن مواد مزوتراپی میشه ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      ممنونم از محبت شما
      میتونم بپرسم که چرا میخواین تیکسل انجام بدید؟
      دکتر احمد قنبری

      پاسخ
  198. صدف
    صدف گفته:

    سلام وقت بخیر
    دکتر من دو‌ جلسه سابسیژن به همراه مزوژل و میکرونیدلینگ نقطه ای (فقط بر روی اسکارهام) انجام دادم.همگی همزمان
    هر جلسه به فاصله یک ماه

    تغییر محسوسی حس نمیکنم شاید در حد ۳۰ درصد اسکارهام بالا اومده
    به نظر شما بازم ادامه بدم؟
    و اینکه نتایج نهایی چه زمانی مشخص میشه؟ (باید هنوز صبر کنم تا نتایجش معلوم شه؟)

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما
      در درمان اسکار اکنه ۳۰ درصد بهبودی خیلی خوبه
      ولی مزوژل تاثیری نداره
      منتظر ملاقات شما هستیم
      در اینستاگرام ما را دنبال کنید ( لینک پایین صفحه )
      ارادتمند
      #دکتر_احمد_قنبری

      پاسخ
  199. دنیا
    دنیا گفته:

    سلام وقت بخیر ببخشید من دوجلسه لیزر صورت انجام دادم هم پانچ هم سابسیژن هم co2الان جای پانچ که دایره شکل کلا رو صورتم مونده بعد دوماه بنظرتون این جا اصلا می‌ره یا ن ؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر خانم دنیا
      درمان اسکار، درمانی طولانی مودت است و لیزرها و میکرونیدلینگ در درمان اسکار جایی ندارند، سایسیژن و پانج اگر با تکنیک درست انجام شده باشند درمان مناسبی هستند.
      برای مشاوره بیشتر به اینستاگرام بنده مراجعه نمایید.
      @dr.ghanbari_clinic

      پاسخ

تعقیب

  1. […]  دکتر احمد قنبری تلفن تماس : ٢۶۴٢١١٨٢ – ٢۶۴٢١١٨۰ همراه : ۰۹۱۹۹۶۸۴۷۹۵ پذیرایی : صبحها از ۱۰:۳۰ لغایت ۱۲:۳۰ عصرها از ۱۷ لغایت ۲۰ تهران ، شریعتی ،دوراهی قلهک ، جنب بیمارستان کیان ،کوچه مرشدی ،پ ۴ واحد ٩ برای مشاهده توضیحات و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید […]

  2. […] لطفا این مقاله را مطالعه کنید درمان اسکار آکنه – کلینیک پوست زیبایی دکتر احمد قنبری ، … […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *